تایید کشته شدن یک کارمند سازمان ملل در کابل، فرار چهار سرباز ارتش از زندان طالبان، تقویت حضور نظامی چین در مرز افغانستان، درخواست سازمان ملل از طالبان برای پذیرش صلح و کشته شدن 3 کودک در «کنر» رویدادهای مهم خبری 24 ساعت گذشته افغانستان است.

رویدادهای مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تایید کشته شدن یک کارمند سازمان ملل در کابل، فرار چهار سرباز ارتش از زندان طالبان، تقویت حضور نظامی چین در مرز افغانستان، درخواست سازمان ملل از طالبان برای پذیرش صلح و کشته شدن 3 کودک در «کنر» رویدادهای مهم خبری 24 ساعت گذشته افغانستان است.

** کشته شدن یک کارمند محلی سازمان ملل متحد در کابل تایید شد
سخنگوی پلیس کابل از کشته شدن یک کارمند محلی دفتر سازمان ملل متحد در پایتخت افغانستان خبر داد و اعلام کرد که او در منطقه «یازدهم» در شمال شهر کابل کشته شده است. «بصیرمجاهد» گفت که این کارمند زن در بهمن ماه گذشته ربوده شد و تاکنون عامل یا عاملین این جنایت دستگیر نشده اند. مجاهد گفت که احتمال دارد این زن توسط راننده خود ربوده و کشته شده باشد.

** چهار سرباز ارتش از زندان طالبان فرار کردند 
«شاهپوراحمدزی» سخنگوی پلیس استان «لوگر» افغانستان اعلام کرد که چهار سرباز ارتش که در زندان گروه طالبان در این استان بسر می بردند، موفق به فرار شدند. وی افزود که این سربازان یک و نیم سال پیش به اسارت طالبان درآمده بودند و طالبان آنها را در «دره منگل» در شهرستان «ازره» نگهداری می کردند. احمدزی وضعیت بهداشتی سربازان را رضایت بخش خوانده اند.

** چین حضور نظامی خود را در مرزهای افغانستان تقویت کرد 
منابع خبری افغانستان اعلام کردند که چین حضور نظامی خود را در منطقه مرزی با استان «بدخشان» این کشور تقویت کرده و هدف خود را مبارزه با تروریسم اعلام کرده اند . براساس این گزارش سربازان بیشتری از چین در منطقه مرزی نزدیک به تاجیکستان و افغانستان مستقر شده اند. چین از حضور جنگجویان «اویغوری» که در استان بدخشان افغانستان مستقر هستند، نگران است و تدابیری را برای مبارزه با آنها در دست اجرا دارد.

** سازمان ملل از طالبان خواست طرح صلح دولت افغانستان را بپذیرد
دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان از گروه طالبان خواست که طرح تازه دولت وحدت ملی این کشور را برای گفت و گوی صلح بپذیرد. سازمان ملل متحد برگزاری دور دوم نشست «پروسه کابل» را مهم دانست و از گروه طالبان خواست که بدون پیش شرط وارد گفت و گوهای صلح شود و این طرح را بپذیرد. سخنگوی گروه طالبان بار دیگر با انتشار بیانیه اعلام کرد که این گروه تاکنون درباره پیشنهاد دولت افغانستان در رابطه با صلح فکر نکرده است.

** سه کودک در حمله هواپیمای بدون سرنشین در کنر کشته شدند
«عبدالغنی مصمم» سخنگوی استانداری کنر افغانستان اعلام کرد که سه کودک در حمله هواپیمای بدون سرنشین نظامیان خارجی در این استان کشته شده اند. وی افزود که این حادثه روز جمعه در شهرستان «مانوگی» این استان رخ داده است. به گفته مصمم یک عضو داعش نیز در این حمله کشته شد و کودکان کشته شده از نزدیکان این عضو داعش بودند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار