معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان گفت:300 غرفه بازارچه صنایع دستی در شهرها و مبادی ورودی خراسان جنوبی از امروز گشایش یافت.

عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛از افزایش 90 درصدی غرفه های صنایع دستی در نوروز 97 خبر داد و گفت:نوروز امسال در بازارچه های صنایع دستی، 175 غرفه برپا شد که به دلیل استقبال مسافران و گردشگران، این تعداد برای نوروز 97 به 300 غرفه افزایش یافته است.

وی افزود:تعداد سیاه چادرهای مستقر در این بازارچه ها نیز از 10 سیاه چادر نوروز 96 به 25 سیاه چادر افزایش یافته است.

عباس زاده با بیان اینکه بازارچه های صنایع دستی در اماکن تاریخی و مبادی ورودی شهرها بر پا می شوند،گفت:در بیرجند 50 غرفه، قاین 45 غرفه، فردوس 44 غرفه و طبس 50 غرفه میزبان مسافران و گردشگران نوروزی است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود:طبس از پرفروش ترین بازارچه های صنایع دستی خراسان جنوبی است و به دلیل این که این شهرستان شاهراه تردد 10 استان است،آمار فروش در این غرفه ها از سایر شهرها بیشتر است.

وی از فروش و عرضه تولیدات صنایع دستی ایرانی در این بازارچه ها خبر داد و اظهار کرد:مقابله با عرضه کالاهای شبه صنایع دستی خارجی از اولویتهای میراث فرهنگی است و بازرسان ما در بازدیدهای میدانی این موضوع را رصد می کنند.

عباس زاده با اشاره به وجود دو هنر صنعت شاخص در خراسان جنوبی گفت:پارچه های سنتی و بافته های داری از شاخص ترین تولیدات صنایع دستی است که حوله، گلیم،جاجیم،سیاه چادر بافی و پلاس بافی را شامل می شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه پرفروش ترین تولیدات صنایع دستی مربوط به پارچه های سنتی و بافته های داری است،افزود:گلیم فرش سومین محصول شاخص صنایع دستی خراسان جنوبی است که امسال،بافته های داری روستاهای مرزی نیز در بازارچه ها عرضه می شود.

وی گفت:بازارچه های دائمی در باغ و امارت جهانی اکبریه بیرجند،خانه فیاض بخش بشرویه،منطقه نمونه گردشگری تون فردوس و خضری دشت بیاض مستقر هستند.

عباس زاده با اشاره به فروش 550 میلیون تومانی صنایع دستی در نوروز 96 ابراز امیدواری کرد امسال با توجه به افزایش 90 درصدی غرفه ها،فروش تولیدات هنرمندان افزایش یابد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان افزود:80 رشته صنایع دستی،تاکنون در خراسان جنوبی شناسایی شده است که از این تعداد 40 رشته فعال است.

انتهای پیام/غ

برپایی بازارچه های صنایع دستی در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.