وزیر کشور گفت:‌ ایجاد سامانه کدگذاری تقسیمات کشور اقدام خوب و مبارکی است و امیدواریم درج اطلاعات در این سامانه فقط عدد و کد نباشد بلکه شامل عکس‌ها، نقشه‌ها و... شود.

روزانه حدود 5 میلیون مراجعه به ادارات داریم/ الکترونیکی شدن فعالیت‌ها شفافیت به همراه داردبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در مراسم رونمایی از سامانه کدگذاری تقسیمات کشوری و طرح احصا و به روز رسانی فهرست روستاها، مزارع و مکان‌ها که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد:‌ یکی از خلأهای وزارتخانه ما و در واقع کل کشور این بود که برای سکونت‌زاها شناسنامه واحد نداشتیم و این مسئله موجب افزایش موازی‌کاری‌ها و اختلافات می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه رونمایی از این سامانه شروع مبارک و بسیار خوبی است، تأکید کرد: امیدواریم درج اطلاعات در این سامانه فقط یک کد و عدد نباشد بلکه شامل عکس‌ها‌، نقشه‌ها و موارد مهم دیگری باشد تا اگر دانشگاه‌ها و یا مراکز تحقیقاتی نیاز به استفاده از این اطلاعات را داشتند با یک کد وارد سیستم شوند و به راحتی فعالیت خود را انجام بدهند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه باید اطلاعات در این سامانه به صورت سالانه به روز شود، تصریح کرد: این سامانه می‌تواند به بانک اطلاعاتی جامعی تبدیل شود چرا که یکی از مشکلات کنونی کشور گوناگونی اطلاعات در این زمینه است.

وزیر کشور اظهار کرد: باید عقب ماندگی‌ها در این زمینه به سرعت جبران شود، ما روزانه حدود 5 میلیون مراجعه به ادارات داریم نیروی انتظامی روزانه حدود 400 هزار نفر مراجعه کننده دارد که شامل راهنمایی رانندگی، گذرنامه، دعاوی و... است.

وی افزود: برای این مراجعات زمان بسیار زیادی صرف می‌شود و حتی نارضایتی هم به وجود می‌آورد، ما اگر بتوانیم سیستم الکترونیکی را به صورت واقعی راه اندازی کنیم این 5 میلیون مراجعه کننده به ادارات کاهش چشم گیری خواهد داشت که خود کاهش ترافیک و صرفه جویی در وقت مردم را به دنبال دارد.

رحمانی‌فضلی الکترونیکی شدن فعالیت‌ها را موجب شفافیت دانست و ادامه داد: در این حوزه وزارت کشور گام‌های بسیار خوبی برداشته است و ما باید بتوانیم سیستم الکترونیکی را در استان‌ها هم به سرعت جلو ببریم و حتی در این زمینه لازم است تا رقابتی میان استانداران ایجاد شود و هر استانداری که توجه بیشتری کرد تشویق شود.

وزیر کشور تصریح کرد: در گذشته برای تحویل بلیت و یا پرداخت قبوض وقت زیادی از مردم صرف می‌شد اما اکنون شاهدیم که هر فردی در منزلش می‌تواند به راحتی قبوض خود را پرداخت کند و نیاز به مراجعه بانکی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
يكي از دانشجوها رفته بود كانادا تعريف ميكرد سه ساعت تو خيابونا ميگشته يه نفر رو تو خيابونا نديده گفت داشتم از تنهايي ديوونه ميشدم همه كارا سايتيه
آخرین اخبار