جوانانی که پس از یک سال ونیم تلاش شبانه روزشان جادوی قرن ۲۱ را به ثبت رساندند.

رضایی مخترع  جوان طرح جادوی قرن 21  در گفتگو با خبرنگار  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  گفت: سال ۹۵ بود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد روانسر در حال انجام یک مقاله بودیم که موضوعات مهمی در ذهنمان تراوش پیدا کرد.

وی گفت:در حال انجام یک مقاله بودیم که میانه راه متوجه شدیم کاری که ما انجام می دهیم تا به حال در هیچ جای دنیا انجام نشده و این ایده فقط در ذهن من و دوستم آقای مجیدی است.

رضایی گفت: به دنبال همین ما کارمان را در سطح گسترده آغاز کردیم و در مرحله اول به جمع آوری مطالب پرداختیم و پس از آن نمونه ها را به دست آوردیم آزمایشات هم در پروسه ای ۳ ماهه به نتیجه رساندیم،تمام اینکارهارا در آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد روانسر انجام دادیم.

وی افزود: در نتیجه نهایی به آزمایشگاه آکادمیک نیاز داشتیم که در استان چنین آزمایشگاهی وجود نداشت و ما مجبور شدیم تحلیلات خود را به آزمایشگاه پژوهش صنعت نفت تهران ارسال کردیم و با نرم افزارهای مختلف تحلیل کردیم.

جادوی قرن ۲۱ ثبت اختراع شد
در ادامه مجیدی مخترع دیگر این طرح عنوان کرد:پس از گذشت حدود ۱ سال ونیم تلاشهایمان به نتیجه رسید و نتوانستیم اختراع خود را به نتیجه برسانیم.


وی در خصوص طرح جادوی قرن 21 این چنین گفت: اختراعی که جادوی قرن ۲۱ نام گذاشته شد و توانستیم مواد مورد نظرمان را با قیر طبیعی ترکیب کنیم که دیگر شاهد ترک خوردگی و شیارها و فتیلگی و حتی موم زدگی بر روس آسفالتها نباشیم خصوصا در مناطق گرمسیری،ترکیب ماده ای بنام نانو گرافن اوکساید با قیر طبیعی نتیجه ای بهتر در عملکرد و طول عمر قیر خواهد داشت،چرا که نانو گرافن استحکامش ۲۲ برابر بیشتر از فولاد است.


وی افزود: اختراع ما در تاریخ ۵ اسفند ۹۶ به ثبت رسید که برای انجام این کار ۱۰ میلیون تومان هزینه کردیم تمام مخارج را دانشگاه آزاد اسلامی واحد روانسر به عهده گرفت.



انتهای پیام/ز

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.