کارشناس امور اقتصادی گفت: برای برون رفت از چالش‌های اقتصادی، همت و توجه مسئولان در اصلاح موانع و معضلات اقتصادی لازم است.

همت مسئولان، تنها راه برون رفت از موانع بزرگ اقتصادی استاسماعیل هاشمی کارشناس امور اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بیشتر همایش‌هایی که برای اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود تنها به بررسی موضوعات کلیشه‌ای می‌پردازند. هزینه‌های هنگفتی برای برگزاری این همایش‌ها خرج می‌شود، که اگر این هزینه‌ها صرف پژوهش در کشور شود، به راهکار‌های موثری خواهیم رسید.

وی ادامه داد: اجرایی نشدن مناسب رهنمود‌های مقام معظم رهبری، بیانگر ناتوانی مسئولان در اداره پیش آمد‌های اقتصادی است.

کارشناس امور اقتصادی ابراز کرد: متاسفانه در مقررات تناقض‌هایی وجود دارد که برای هموار شدن مسیر توسعه و پیشرفت باید تصحیح تضاد‌ها در اولویت قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: البته وجود تعارض و تضاد‌ها هم باعث شده تا اقتصاد مقاومتی به خوبی اجرایی نشود؛ از این رو برای برون رفت از چالش‌های اقتصادی، همت و توجه مسئولان در اصلاح موانع و معضلات اقتصادی لازم است.

هاشمی ابراز کرد: نگاه بسیار ایده‌آل و دور از ذهن می‌تواند باعث سرخوردگی و ناامیدی در تحقق اهدافمان شود، بنابراین باید نسبت به پیشرفت‌های نسبی امیدوار باشیم و سعی در ادامه روال رشد کنیم.

وی مطرح کرد: برای تحقق اهداف کشور و برنامه‌های توسعه باید به امر فرهنگ‌سازی هم توجه شود.

انتهای پیام/

تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی توجه به اقتصاد مقاومتی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار