استاندار كرمانشاه گفت: ائمه جمعه و امامان جماعت در زلزله ياري دهنده و همراه مردم آسيب ديده بودند.

بزرگان دينی ما بارها بر لزوم ساخت بناهای مستحكم تاكيد داشته اندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بازوند در نشست ائمه جمعه و امامان جماعت استان اظهار داشت: امامان جماعت و ائمه ی گرانقدر جمعه استان طي اين مدت با اقدامات وحدت آفرين و پيگيري هاي دلسوزانه  خویش كمك بسيار زيادي را در اين زلزله انجام دادند كه از همه آن ها صميمانه قدرداني مي كنم. اين عزيزان همچنين به بازسازي روحي و رواني مردم كمك فراوانی كردند.

وی افزود: در ملاقاتي كه هفته گذشته با مراجع معزز تقليد در قم داشتم این بزرگان، فرمایشات و مباحث بسیار مهمی را پيرامون كرمانشاه مطرح کردند که این مباحث به عنوان چراغ راه و دستورالعمل، سرلوحه كارهاي ما قرار خواهد گرفت.

بازوند گفت:رهبر معظم انقلاب در سفري كه به كرمانشاه داشتند در یک جمله ماندگار كرمانشاه را سينه ي ستبر و چهره ي زيباي ايران اسلامي توصيف كردند.

وی ادامه داد: ویژگی های برجسته ای همچون؛ تاريخ و تمدن بسيار بزرگ، فرهنگ بسيار غني، نخبگان ارزشمند، مردمان بسيار متدين، شجاع، فاضل، باسواد و مهمان نواز، همزيستي مسالمت آميز اقوام متعدد و قابليت ها و پتانسيل هاي بسيار زياد، در پس اين چهره ي زيبا نهفته است.

بازوند گفت: همه بايد تلاش كنيم تا كرمانشاه - اين چهره زيباي ايران اسلامي - را بيش از گذشته به همگان معرفي كنيم.مقام‌معظم رهبري انقلاب بر سه اصل مديريت متمركز، فرصت سازي از زلزله و سرعت عمل بالا تاكيد داشتند كه اين سخنان سرلوحه كارهاي مديران ارشد استان قرار دارد.

وی گفت: اين زلزله به عنوان يك تجربه  گرانسنگ بايد مستندسازي شود تا آيندگان از آن درس بگيرند و اشتباهات گذشته در زمينه ساخت و سازها و زيرساخت ها بار ديگر تكرار نشود در كشوري كه 90 درصد از مساحت آن در كمربند زلزله قرار دارد بايد مردمانش زندگي با زلزله را فرابگيرند. بزرگان ديني ما بارها بر لزوم ساخت بناهاي مستحكم تاكيد داشته اند و اين آموزه ها را حتي ژاپني ها براي بازسازي كشورشان پس از جنگ جهاني دوم به كار گرفته اند.

 

انتهای  پیام/ز

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.