«ترزا می‌» در واکنش به اقدام متقابل روسیه در اخراج دیپلمات‌های انگلیسی مدعی شد پاسخ مسکو واقعیت موضوع را تغییر نمی‌دهد.

نخست‌وزیر انگلیس: اخراج ۲۳ دیپلمات انگلیسی بوسیله روسیه واقعیت موضوع را تغییر نمی‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه تلگراف، ترزا می‌، نخست‌وزیر انگلیس، در واکنش به اقدام متقابل روسیه در اخراج دیپلمات‌های انگلیسی، مدعی شد پاسخ مسکو واقعیت موضوع را تغییر نمی‌دهد. 

پس از آنکه مسکو پیشتر اعلام کرد ۲۳ دیپلمات انگلیسی را از خاک روسیه اخراج می‌کند، ترزا می‌ در مجمع بهاری حزب محافظه کار در لندن گفت کشورش در روز‌های آینده با متحدان و شرکایش اقدامات بعدی خود را بررسی می‌کند.

وی مدعی شد: «ما هرگز تهدید علیه جان شهروندان انگلیسی و دیگران در خاک انگلیس از جانب دولت روسیه را تحمل نخواهیم کرد. پشتیبانی محکمی که ما از دوستان و متحدانمان در جهان دریافت کرده ایم به ما در این باره اطمینان خاطر می‌دهد. روسیه قانون بین‌المللی و کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی را آشکارا نقض کرده است.»

گفتنی است در پی حمله با گاز اعصاب به یک جاسوس دوجانبه روس‌تبار به نام اسکریپال در انگلیس، روابط لندن و مسکو دچار تنش شده است. لندن مدعی است مسکو در این حمله دست داشته است و از همین رو، اعلام کرد ۲۳ دیپلمات روس را از کشور اخراج می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار