برنامه نوروزی «جشن گل سرخ» با مشارکت ایران و افغانستان، از کاخ ملکه واقع در مجموعه «باغ بابر» در کابل روی آنتن می‌رود.

سال تحویل با مشارکت دو کشور افغانستان و ایران در آی‌فیلم ۲ جشن گرفته می‌شود/سال تحویل متفاوت آی‌فیلم 2 در کابل جشن گرفته می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از جمله تدارکات صدا و سیما برای نوروز، برنامه سازی و همکاری با کشورهای همسایه فارسی‌زبان است که در ایام نوروز مانند کشور عزیزمان نوروز باستانی را جشن می‌گیرند.

چندی پیش کانال آی‌فیلم 2 برای فارسی زبانان مهاجر افغان، تاجیک و ... با هدف تعامل بیشتر کشورهای همسایه و ایران تأسیس شد. به همین منظور و با فرارسیدن نوروز 97،  ویژه برنامه «جشن گل سرخ» برای اولین بار در قالب یک برنامه زنده از حوالی ساعت 16 به تهیه کنندگی محسن اسلام زاده و پیام ابراهیم پور، از کاخ ملکه واقع در مجموعه «باغ بابر» در کابل روی آنتن می‌رود.

حسیبا ابراهیمی بازیگر فیلم سینمایی «چند متر مکعب عشق»، قربان میرزایی کارگردان سریال «شهربانو»، موسی اکبری عکاس و نقاش افغانستانی، اورنگ خطاط افغانستانی، واصف شاعر افغانستانی وعزیز احمدی نقاش افغانستانی و افراد دیگری در ویژه برنامه «جشن گل سرخ» حضور می‌یابند، و دو نفر از مجریان معروف افغانستان سیدغلام‌حضرت حسینی متخلص به باران و بهشته شاهین اجرای این برنامه را برعهده دارند.

همچنین در این برنامه بخش‌های متنوع و بسیاری نیز درباره رسم و رسومات افغانستانی ها در نوروز، مشترکات فرهنگی ایران و افغانستان، معرفی مکان‌های تاریخی افغانستان و حال‌وهوای مردم این کشور در نوروز درحال آماده‌سازی و تدوین است.

این برنامه نیز باحضور گروه‌های مختلف موسیقی برای نواختن و خواندن در ویژه‌برنامه «جشن گل سرخ» دعوت شده‌اند که به‌عنوان مثال می توان به تک‌نوازی و خوانندگی هزارگی و رقص‌های محلی در طول برنامه اشاره کرد.

گفتنی است؛ به دلیل همزمانی سال‌تحویل با شب شهادت امام هادی(ع)، گروه‌های منقبت‌خوانی و نعت‌خوانی هم حال‌وهوای ویژه‌ای به برنامه خواهند داد.

انتهای پیام/

«جشن گل سرخ»؛ برنامه نوروزی آی فیلم 2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار