اماکن گردشگردی و خدمات رسانی زنجان آماده میزبانی از مسافران هستند.

زنجان میزبان مهربان برای مسافران نوروزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛رحمتی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: در ایام تعطیلات  نوروز مراکز اقامتی شهرستان زنجان ظرفیت اسکان 13 هزار و 560 مسافر در هر شبانه روز را دارند.

رحمتی افزود: در روزهای نوروز، 55 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری و جاده ای و 16 پایگاه امدادی هلال احمر در سطح استان آماده خدمت رسانی به شهروندان و مسافران هستند.

وی ادامه داد: برای اسکان مسافران نوروزی ظرفیت هتل های شهرستان زنجان 511 نفر، مهمانپذیرها 486 نفر، هتل آپارتمان ها 133 نفر، مسافرخانه ها 110 نفر، اقامتگاه های بوم گردی 120 نفر، اماکن وابسته به آموزش و پرورش 4 هزار و 100 نفر، کمپ های مسافری 6 هزار و 100 نفر و سایر واحدهای اقامتی ازقبیل مهمانسراهای اداره ها و خوابگاه های دانشجویی نیز 2 هزار نفر است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: در ایام تعطیلات نوروزی 71 بازرس متشکل از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، میراث فرهنگی و تعزیرات حکومتی بر نحوه ارائه خدمات به مسافران در مراکز اقامتی، رفاهی و گردشگری نظارت می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از صدور مجوز برای بهره برداری از 24 خانه بوم گردی در آستانه سال نو در استان اشاره کرد و گفت: این خانه ها برای افزایش ظرفیت اسکان در استان، و نیز ورود به بازارهای جدید و رشد و توسعه اقتصادی جوامع محلی ایجاد شدند.

وی افزود: 35 گارگاه صنایع دستی نیز در سطح استان به منظور طرح کارگاه گردی نوروزی در ایام نوروز به فعالیت می پردازند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: تعداد مراکز عرضه محصولات صنایع دستی در شهر زنجان با رشد پنج برابری از 70 مرکز در سال 92 به 387 فروشگاه در زمان حاضر رسیده است.

انتهای پیام/ن

 

امکان اسکان 13 هزار و 560 مسافر در  زنجان

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.