حاجی‌ زین‌العابدینی از پیوستن کتابخانه دانشگاه شهید بهشتی به فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری در سال 97 خبر داد.

پیوستن کتابخانه دانشگاه شهید بهشتی به ایفلامحسن حاجی‌ زین‌العابدینی رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه دانشگاه شهید بهشتی در سال 96 در عرصه پژوهش و کتاب‌خوانی موفقیت‌های زیادی را داشته است اظهار کرد: در سال گذشته موفق شدیم منابع اطلاعاتی متمرکز و غیر متمرکزی را برای کتابخانه این دانشگاه در نظر بگیریم و نیز دانشگاه شهید بهشتی فعالیت‌های متنوعی را ارائه کرد که ارائه پوستر کتابخانه شهید بهشتی در کشور لهستان نیز فعالیت خوبی از این مجموعه است.

حاجی‌ زین‌العابدینی خاطرنشان کرد: دانشگاه شهید بهشتی با تاسیس کتابخانه کودکان و خرید و تکمیل مجموعه توانست نشست‌های شاهنامه‌خوانی برای کودکان داشته باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی در ادامه افتتاح موزه و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی، رونمایی از مرکز و موزه اسناد شهید بهشتی، انعقاد تفاهم‌نامه با کتابخانه ملی ایران و تفاهم‌نامه با آستان قدس رضوی را برخی از فعالیت‌های کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد.

حاجی‌ زین‌العابدینی با اشاره به اینکه ایفلا یا فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری، ارگانی مستقل، غیردولتی، بین‌المللی و غیرانتفاعی است که هدف آن ارتقای تفاهم بین‌المللی است اظهار کرد: در این عرصه گفت‌وشنود، پژوهش و توسعه در همه زمینه‌های کتابداری از جمله کتاب‌شناسی، خدمات اطلاع‌رسانی، آموزش کارکنان و ایجاد تشکیلاتی که از طریق آن بتوان جنبه‌های بین‌المللی کتابداری را ارائه کرد مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و در سال 97 کتابخانه دانشگاه شهید بهشتی با ورود به سطح بینی‌المللی ورود به ایفلا خواهد پیوست.

وی افزود: پیوستن کتابخانه دانشگاه شهید بهشتی و عرضه موفق کتابخانه‌های ایران در صحنه‌های بین‌المللی موجب می‌شود ما شاهد توسعه همکاری‌های بین‌المللی و شناخت کتابخانه دانشگاهی ایران در عرصه‌های جهانی باشیم.

رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: به طور کلی با توسعه فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی حضور دانشجویان به کتابخانه‌های دانشگاه کمتر شده که این به تسهیل دسترسی به منابع اطلاعاتی مربوط می‌شود اما در ایام امتحانات فضای کتابخانه‌های دانشگاه شلوغ است و امید داریم در سراسر طول سال شاهد حضور دانشجویان کتاب‌خوان به دانشگاه‌ها باشیم.

مراجعه اساتید دانشگا‌ه‌ها به کتابخانه‌ها کافی نیست

عضو هیئت مدیره انجمن کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی افزود: به طور کلی در مراکز دانشگاهی اساتید الگوهای دانشجویان هستند و از آنجایی که اساتید دانشگاه کتابخانه‌های جامعه‌ای دارند کمتر به کتابخانه مرکزی مراجعه می‌کنند و به طبع آن کتابی به دانشجویان معرفی نمی‌شود و چرخه کتاب‌خوانی در دانشگاه دچار حرکت معیوب می‌شود که امیدواریم اساتید دانشگاه به صورت نمادین به کتابخانه مراجعه کنند تا شاهد فرهنگ‌سازی عرصه کتاب‌خوانی و معرفی کتابخانه‌ها به دانشجویان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار