مهمترین اخبار و رویدادهای سازمان حفاظت محیط زیست دی ماه 96 را با یک کلیک مشاهده کنید.

دریاچه ارومیه عامل آلودگی شهر تبریز نیست/محیط بانان به جلیقه ضد گلوله، شوکر و اشک آور مجهز می شوندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان حفاظت محیط زیست در دی ماه 96، شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

لزوم ثبت‌نام شکارچیان قانونمند در سامانه شکار و صید

نقی میرزا کریمی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار کرد: شکارچیان قانونمند باید به سامانه صدور مجوز شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست مراجعه و با مطالعه راهنمای ثبت اطلاعات در سامانه ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف از راه‌اندازی این سامانه ایجاد سیستم یکپارچه کشوری برای ثبت‌نام الکترونیکی درخواست صدور پروانه شکار و صید است، افزود: این اقدام به‌ منظور کاهش مراجعات،کاهش ضریب خطا در اعمال محرومیت‌ها ، دسترسی به بانک اطلاعات متخلفان شکار و صید درسراسرکشور،ثبت پروانه‌های صادره ، ثبت دفاتر شناسایی شکارچیان و روند تمدید آنها است.

دریاچه ارومیه عامل آلودگی شهر تبریز نیست

مسعود باقرزاده کریمی معاون امور تالاب‌ها و پارک‌های ملی دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: آلودگی هوای شهر تبریز بیشتر مربوط به صنایع آلاینده ای است که در غرب این شهر واقع شده است.

وی افزود: در شهر تبریز چون جریان های هوا غربی- شرقی است و متاسفانه جانمایی صنایع آلاینده دراین شهربه درستی انجام نشده است به همین دلیل در شرایط سکون و پایداری هوا شاهد افزایش آلایندها هستیم.

رایزنی های بین المللی برای تالاب های مرزی نتیجه ای نداشته است

ابوالفضل آبشت مدیر حفاظت از تالاب های ایران اظهار داشت: بحث تالاب ها و رودخانه های مرزی یک بحث فرامرزی است که در دنیا نیز شناخته شده است و کشور ایران نیز که به عنوان عضو کنوانسیون رامسر است یکی از مسائل مرتبط به تالاب ها را در آن مورد بررسی قرار می دهد.

وی در رابطه با تعهد کشورهای عضو کنوانسیون رامسر افزود: کشورهای عضو این کنوانسیون با هدف مدیریت تالاب ها و حوزه آب ریز آنها تشکیل شده است و کشور ایران با دو حوزه آبریز بین المللی هورالعظیم و هامون در این کنوانسیون فعالیت می کند.

⁠امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین ⁣قوه قضاییه، سازمان جنگل‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان حفاظت محیط زیست در قالب همکاری‌های مشترک، تفاهم نامه سه جانبه به مدت پنج سال امضاء کردند.

اتخاذ سیاست‌ها و تدابیر مشترک برای پیشگیری از جرایم و تخلفات مربوط به منابع طبیعی و محیط زیست، بررسی و پیگیری گزارشات مردمی در این حوزه‌ها به منظور تحقق عملی منویات مقام معظم رهبری در خصوص صیانت از منابع طبیعی (انفال) و محیط زیست کشور، ترویج فرهنگ صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست از طریق ظرفیت‌ها و تشکل‌های مختلف مردمی و به اشتراک گذاری دانش و اطلاعات فنی بین بخشی طرفین از جمله اهداف مندرج در تفاهم نامه همکاری است.

مردم مردم کرده اما هنگام رانت‌های اقتصادی آن‌ها را فراموش می‌کنیم/ بعد از اجرای قانون هوای پاک به فریاد کارخانه‌ها توجه نمی‌کنیم

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد:محیط زیست کشور اوضاع خوبی ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه زیاد مردم مردم می‌کنیم و بسیار شعار می‌دهیم که به خواسته‌های مردم توجه می‌کنیم، اما وقتی رانت‌های اقتصادی پیش می‌آید مردم را فراموش می‌کنیم.

محیط بانان به جلیقه ضد گلوله، شوکر و اشک آور مجهز می شوند

سرهنگ جمشید محبت خوانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای بین سازمان محيط زيست و وزارت دفاع منعقد شده است و بر اساس آن مقرر شده که محيط‌بانان تا پايان امسال به جليقه ضد گلوله و ساير تجهيزات از جمله شوكر، افشانه اشک آور، دستبند، پابند و غیره مجهز شوند.

وی با بیان اینکه در کشور حدود 2850 محیط بان داریم، افزود: این تجهیزات در حدود 1300 قلم است که میان محیط بانان استان ها توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار