آمریکا به دلیل اینکه صنعت نفت سودان جنوبی به تامین منابع مالی برای ادامه جنگ داخلی این کشور کمک می‌کند، محدودیت‌هایی در زمینه صدور دانش فنی صنعت نفت به این کشور آفریقایی وضع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ آمریکا محدودیت‌هایی در زمینه صدور دانش فنی صنعت نفت به کشور سودان جنوبی وضع کرد.

دولت آمریکا اعلام کرد صنعت نفت سودان جنوبی به تامین منابع مالی برای ادامه جنگ داخلی خونبار این کشور کمک می‌کند.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت: «از این پس صدور و انتقال فناوری آمریکایی به ۱۵ شرکت سودان جنوبی که در حوزه نفت فعالیت می‌کنند ممنوع است.»

قرار است اسامی این شرکت‌ها در روز پنجشنبه به فهرست شرکت‌های تحریمی وزارت بازرگانی آمریکا افزوده شود. با این حال، نفت سودان جنوبی به طور عمده از طریق سرمایه گذاری مشترک بین شرکت نفت دولتی سودان جنوبی و شرکت‌های نفتی چینی، هندی و مالزیایی استخراج و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: «متاسفانه دولت سودان جنوبی و مسئولان فاسد این دولت از درآمد حاصل از این محل برای خرید تسلیحات و تجهیز شبه نظامیان خود استفاده می‌کنند. این کار صلح و ثبات منطقه را به مخاطره خواهد انداخت.»

بانک جهانی اعلام کرد تولید نفت خام در سودان جنوبی به حدود ۱۲۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است. این در حالی است که میزان تولید نفت خام سودان جنوبی تا پیش از استقلال از سودان روزانه ۳۵۰ هزار بشکه نفت بود.

انتهای پیام/

تحریم صنعت نفت سودان جنوبی توسط آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار