هزاران نفر از مردم غنا در اعتراض به افزایش حضور نظامی سربازان آمریکایی در این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، هزاران نفر از مردم شهر «آکرا»، پایتخت غنا در اعتراض به توافقنامه امضا شده میان دولت آمریکا و غنا درباره افزایش همکاری های نظامی دو کشور، تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان خواستار لغو این توافقنامه شدند که باعث گسترش حضور نظامی سربازان آمریکایی در خاک غنا می شود.

بر اساس این توافقنامه که هفته گذشته میان دولت آمریکا و غنا منعقد شد، سربازان آمریکایی هم اکنون اجازه دسترسی به فرکانس‌های رادیویی و همچنین یک باند فرودگاه را در غنا دارند. آنها همچنین از مصونیت قانونی برخوردارند و دیگر برای واردات تجهیزات نظامی به غنا نباید مالیات پرداخت کنند.

به همین دلیل، هزاران نفر از معترضان به این توافق، به خیابانهای آکرا آمدند و حزب حاکم دموکراتیک ملی را به فروش حاکمیت غنا متهم کردند. خشم مردم آفریقا از دولت آمریکا از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اوایل سال جاری میلادی تعدادی از کشورهای آفریقایی را «کثافت خانه» خواند، به شدت تشدید شده است.

یکی از اعضای پارلمان غنا هم در حمایت از تظاهرکنندگان اعلام کرد: ما می گوییم که «نانا آکوفو آدو»، رئیس جمهور این کشور باید به حرف مردم غنا گوش فرا دهد. او رئیس جمهور غناست. دستیار رئیس جمهور آمریکا که نیست.

دونالد ترامپ حدود چند ماه پیش در اظهاراتی توهین آمیز گفت: آمریکا چرا باید از کشورهایی نظیر هائیتی، السالوادور و کشورهای آفریقایی مهاجر بپذیرد. برخی از این کشورها کثافت خانه هستند.

انتهای پیام/

مردم غنا به افزایش حضور نظامی آمریکا در خاک کشورشان اعتراض کردند

برچسب ها: آمریکا ، تظاهرات ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار