عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر جنس ایرانی نخریم و به سراغ کالای خارجی برویم، با مصرف هر کالای خارجی، سهمی در بیکاری یک نیروی ایرانی داریم.

با مصرف هر کالای خارجی، سهمی در بیکاری جوان ایرانی داریم/ خام‌فروشی پتروشیمی، اشتغال در این حوزه را تهدید می‌کنداحمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شعار سال 97 مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: برای اینکه تولید کننده داخلی بتواند به کارش ادامه دهد و با گردش مالی‌ حیات خود را تضمین کند، باید  تقاضا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم فرزندانمان بیکار و افسرده نشوند و زندگی تشکیل دهند، باید جنس ایرانی بخریم، گفت: اگر جنس ایرانی نخریم و به سراغ کالای خارجی برویم، با هر کالای خارجی که مصرف می‌کنیم، سهمی در بیکاری یک نیروی ایرانی داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر تولید کننده داخلی بازار خرید داشته باشد، نیروی کاری که توانایی تولید دارد، بیکار نمی‌ماند.

توکلی ادامه داد: هرچه تقاضای خرید کالای داخلی بالا برود، تولیدکننده جنس بیشتری تولید می‌کند، بنابراین تقاضای او برای خرید مواد اولیه از بازار و به کارگیری نیروی کار افزایش می‌یابد.

وی واردات را به سه دسته یعنی مصرفی، واسطه‌ای و سرمایه‌ای تقسیم و تاکید کرد: با واردات از خارج در واقع بیکاری را به داخل کشور وارد می‌کنیم. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مصرف کننده در کاهش واردات مصرفی نقش به سزایی دارد، یعنی او باید روی مصرف کالای داخلی  تعصب ملی داشته باشد و دلش برای ملت بسوزد؛ اگر اینگونه رفتار نکنیم جوانان خودمان بیکار می‌شوند.

توکلی ادامه داد: البته در صورتی باید از کاهش واردات واسطه‌ای دفاع کنیم که جایگزین داخلی داشته باشیم، جایگزین داخلی هم با پشتیبانی و حمایت از تولید کننده به دست می‌آید.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش خام فروشی، گفت: به ازای تولید هر یک میلیون تُن تولید مواد پتروشیمی، 500 کار ایجاد می‌شود و این رقم در فرآوری و محصولات نهایی پتروشیمی افزایش بسیاری خواهد داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تداوم خام فروشی صنایع پایین دستی پتروشیمی، اشتغال و سرمایه گذاری های انجام شده در این بخش را تهدید می‌کند.

توکلی با اشاره به تمرکز سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر تقویت توان داخلی، یادآور شد: باید به جای خام فروشی مواد اولیه، حمایت از تولید محصولات با کیفیت و دارای قدرت رقابتی در دستور کار قرار گیرد تا افزون بر تقویت و شکوفایی اقتصاد کشور، از خروج ارز جلوگیری و رشد صادرات غیرنفتی محقق شود.

وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی در واقع یعنی حمایت از جوانان، کارگران، سرمایه و ابتکار ایرانی است، اظهار کرد: مسئولان باید به با سیاست گذاری صحیح، قیمت تمام شده کالای داخلی را کاهش دهند و کیفیت آن را بالا ببرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بالا رفتن کیفیت محصولات به خرید مصرف کننده هم بستگی داد؛ وقتی کالایی را مردم بیشتر بخرند سود تولید کننده افزایش می‌یابد و او به سمت توسعه و تحقیقات می‌رود، لذا مردم و مسئولان وظیفه دارند حمایتگر باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۲۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۷
وقتی مسئولین بلندپایه کشور ماشین خارجی،لباس خارجی،گوشی خارجی،...استفاده میکنند چگونه از مردم میخواهند به کالای ایرانی اهتمام بورزند
این مثال خرما خورد منع رطب کنده
آخرین اخبار