رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: هر زمان اسم از قاچاق می آید اذهان به سمت مرز نشینان انتقال می یابد در حالی که قاچاق به صورت سازمان یافته اتفاق می افتد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار علی مویدی صبح امروز پنجشنبه در نشست با رسانه های لرستان با اشاره به اینکه امروز همه مولفه ها می تواند در ایجاد اقتدار برای کشور موثر باشد، اظهار داشت: اقتصاد و مسائل اجتماعی جزو اولویت های جدی کشور است.

وی با اشاره به آسیب شناسی رهبری افزود: آنچه در کلام رهبری و رئیس جمهور شنیدیم نشان دهنده یک وحدت نظر در جهت ارتقای سطح اقتصاد کشور، اشتغال و اشتغالزایی و در یک کلام مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

مویدی اضافه کرد: بهترین نمره و امتیاز و کارنامه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا را می توانیم به نیروی انتظامی اختصاص دهیم.

سردار مویدی ادامه داد: تلاش می کنیم در سال جاری با انسجام بخشی بین دستگاه ها و ایجاد وحدت فرماندهی در ستاد مبارزه با قاچاق ذیل سیاست های ابلاغی از رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و تدابیر بسیار هوشمندانه ای که رهبری دارند حرکت کنیم و بتوانیم در سال جاری گام های جدیدی را برداریم.

وی اضافه کرد: معتقدیم قاچاق به صورت سازمان یافته اتفاق می افتد، هر زمان اسم از قاچاق می آید اذهان به سمت مرز نشینان انتقال می یابد، به لحاظ تجربه ای که دارم به صراحت می گویم قاچاق صرفا در مرز نیست، باید با تمرکز بر ضربه زدن به افکاری که قاچاق را رونق می دهند با آن ها برخورد کنیم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه سازمان یافتگی فرهنگ غلطی است که محصولات داخلی ما را ناچیز می دانند و اجناس بی کیفیت تلقی می کنند و ذهن و فکر ما را به سمت استفاده از کالاهای بیگانه هدایت می کنند، تصریح کرد: تا نگاه، فکر و فرهنگ ما به سمت استفاده مطلوب از کالاهای داخلی نباشد همچنان قاچاق به عنوان یک تهدید قلمداد می شود.

سردار مویدی با تاکید بر اینکه تنها راه برون رفت از وضعیت اقتصادی کشور، تعصبی است که باید نسبت به کالای ایرانی نشان دهیم، افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا تلاش می کند محصولات با کیفیتی که شاهد تولید آن هستیم را به جامعه و شهروندان معرفی کند تا مردم با افتخار به آن فروشگاه و مراکز مراجعه کنند و کالای ایرانی را خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم با تمرکز بر فرهنگ استفاده از کالای ایرانی به عنوان یک اولویت گام برداریم و قطعا همه شهروندان در تولید و ایجاد این فرهنگ می توانند نقش بزرگی ایفا کنند، افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا در جهت تحقق شعار سال و حمایت از کالاهای داخلی تمام توان خود را به کار خواهد بست، لرستان به لحاظ پتانسیل ها یی که دارد می تواند در این فرآیند نقش بزرگی را ایفا کند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآور شد: فرماندهی انتظامی لرستان در بحث مواد مخدر و قاچاق کالا اقدامات برجسته ای داشته اند که حاصل تلاش یکایک نیروهای این فرماندهی است.

سردار مویدی با بیان اینکه افزایش کشفیات حوزه قاچاق کالا در خور توجه است که تشکر می کنیم، تصریح کرد: باید با کانون های اصلی که تفکر قاچاق کالا را تولید می کنند ضربه وارد کنیم و ورود به این ماموریت هم یک پتانسیل و انرژی مضاعفی می خواهد که صرفا نیروی انتظامی نمی تواند، همه باید با یک بسیج همگانی ضربات را به کانون های اصلی قاچاق وارد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما از همه پتانسیل های لازم در این فرایند استفاده نکرده ایم، علل متعددی دارد، افزود: آنچه که رئیس جمهور از ستاد مبارزه با قاچاق کالا خواسته اند، بحث استفاده بهینه از پتانسیل ها و قابلیت های نظام است، تمرکز بر استفاده بهینه از ظرفیت ها خواهیم داشت.

انتهای پیام/ب

صحبت های سردار مویدی در نشست با رسانه های لرستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.