از بیست و هفتم اسفند ماه 96 تا کنون ، بیش از 145 هزار مسافر نوروزی در استان سمنان اقامت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدجهانشاهی سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اقامت بیش از 145 هزار مسافر نوروزی در استان سمنان گفت: بر اساس آمار موجود، بیش از دو هزار و 200 نفر در هتل ها ، بیش از یک هزار و 600 نفر در اقامتگاه های بوم گردی و خانه مسافرها ، 750 نفر در مهمانپذیرها و نزدیک به 500 نفر در هتل آپارتمان ها مهمان مردم استان سمنان بودند.

وی افزود : بیش از 50 هزار نفر از این تعداد نیز در اقامتگاه های موقت شامل کمپ، کانکس و چادر مسافرتی اقامت داشتند.

جهانشاهی با اشاره به اقامت حدود 30 هزار نفر در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش استان ، گفت: حدود 60 هزار نفر از مسافران نیز در زائرسراها و سایر مراکز اقامتی اقامت داشتند.

وی گفت: در مجموع و طی پنج روز گذشته نزدیک به یک میلیون مسافر نوروزی وارد استان شده اند که از این تعداد حداقل 30 درصد از گردشگران از جاذبه ها بازدید کرده و نزدیک به 25 درصد هم حداقل یک شب در استان اقامت داشته اند.

وی گفت: در این مدت نزدیک به 150 مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان سمنان شامل رستوران ها، مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و غیره انجام شده است.

بازدید بیش از 255 هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان سمنان

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: از بیست و هفتم اسفند ماه تا کنون، 255 هزار و 812 نفر نیز از جاذبه های گردشگری استان بازدید کرده اند.

گفتنی است ، 450 فضای اقامتی شامل کمپ های موقت، مدارس، زائرسرا، مهمانسرا، تاسیسات اقامتی گردشگری و غیره در سطح استان برای اسکان گردشگران نوروزی و نزدیک به 150 سایت،مجموعه و جاذبه تاریخی، فرهنگی،مذهبی و طبیعی به عنوان مقصد برای بازدید اختصاص داده شده است.

انتهای پیام / ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.