پلیس نظامی برزیل اعلام کرد در عملیات روز شنبه نیرو‌های امنیتی در محله فقیر نشین روسین‌ها در ریو دو ژانیرو دست کم هفت نفر کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس نظامی برزیل اعلام کرد در عملیات روز شنبه نیرو‌های امنیتی در محله فقیر نشین روسین‌ها در ریو دو ژانیرو دست کم هفت نفر کشته شدند.

پلیس ابتدا اعلام کرده بود در رویارویی میان یک واحد ضربت پلیس نظامی شش جنایتکار زخمی شده بودند که در هنگام انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان باختند. بعدا آمار این درگیری به هفت کشته افزایش یافت.

حدود یکصد هزار نفر در شرایطی بسیار ناسالم در محله فقیر نشین روسین‌ها روی تپه‌ای که بر محله‌های مرفه نشین جنوب ریو دو ژانیرو مشرف است، زندگی می‌کنند.

به طور مکرر درگیری‌هایی میان باند‌های رقیب درباره بازار مواد مخدر در این محله بروز می‌کند.

در تیراندازی دیگری که روز پنجشنبه در همین محله روی داده بود، دو نفر از جمله یک مامور پلیس نظامی و یک مرد ۷۰ ساله که در حال شام خوردن بود، کشته شدند.

میشل تمر، رئیس جمهور برزیل در ماه فوریه طی دستوری به ارتش این کشور دستور داده بود علیه خشونت‌های مرتبط با جنایات سازمان یافته در محله‌های فقیر نشین به عملیات دست بزند که چنین تدبیر جنجالی از سال ۱۹۸۵ و بازگشت دموکراسی به برزیل بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/

۷ کشته در حمله پلیس برزیل به محله‌ی فقیر نشین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار