طرح نوروزگاه در مکان های گردشگری و تاریخی قم در راستای معرفی آداب و رسوم بومی اجرا می شود تا گردشگران با فرهنگ، سنت، غذا و لباس های محلی هر شهر آشنا شوند.

اجرای طرح نوروزگاه در مکان های گردشگری و تاریخی قمحیدری،مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم در گفت وگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛گفت:طرح نوروزگاه در مکان های گردشگری و تاریخی قم از جمله  در سه مجتمع های بین راهی، خانه تاریخی زند و کاروانسرای دیرگچین در قم با هدف معرفی آداب و رسوم بومی برگزار می شود تا گردشگران با فرهنگ، سنت، غذا و لباس محلی هر شهر آشنا شوند.

وی با بیان این که طرح نوروزگاه تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد، افزود: با اجرای برنامه های آیینی و آداب و رسوم محلی، موسیقی سنتی با غذاهای بومی، پخت نان محلی، شیرینی ‌های سنتی و نوشیدنی ‌ها و دم نوش‌ ها و برپایی سفره های هفت سین از گردشگران پذیرایی می شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اجرای برنامه های خانه تاریخی زند در طرح نوروزگاه گفت: در کنار اجرای برنامه های مختلف، در این خانه تاریخی غرفه های صنایع دستی نیز برپا شده است تا هنرمندان به معرفی آثارهنری و بومی استان بپردازند.

حیدری  در ادامه گفت:موزه مردم شناسی با هدف معرفی سبک زندگی مردم در دوره های گذشته از جمله قاجار در خانه تاریخی زند برپا شده است که شامل مجموعه ‌ای از اسباب، اشیا و لوازم زندگی، ابزار کار، لوازم کشاورزی و صنعتی، پوشاک و شیوه چینش اشیا در منازل قدیمی  است.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم در پایان خاطر نشان کرد:گالری عکس در کاروانسرای دیرگچین،معروف به مادرکاروانسراهای ایران نیز برپا شده که شامل آثار نقاشی و خوشنویسی با تاکید بر حفاظت محیط زیست و آثار تاریخی است تا مسافران نوروزی بتوانند از این برنامه ها استفاده کنند.

انتهای پیام/ش

طرح نوروزگاه در قم

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار