دبیر اعتکاف استان سیستان و بلوچستان گفت: مهلت ثبت‌نام اعتکاف در سیستان و بلوچستان تا ۱۰ فروردین‌ماه جاری تمدید شد‌.

محمد عباسیان دبیر اعتکاف سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: تاکنون بیش از ۵۵۰ نفر در سیستان و بلوچستان در اعتکاف ۹۷ ثبت‌نام کردند و مهلت ثبت‌نام از امروز تا روز قبل از برگزاری اعتکاف یعنی دهم فروردین تمدید شد.

محمد عباسیان  افزود: ثبت‌نام در اعتکاف در سیستان و بلوچستان به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می‌شود که در شهرهای زاهدان و زابل بستر ثبت‌نام اینترنتی موجود است اما در سایر شهرستان‌های استان ثبت‌نام به‌صورت حضوری در مساجد انجام می‌شود و 56 مسجد برای ثبت‌نام متقاضیان اعتکاف در استان فعال است.

دبیر اعتکاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاکنون بیش از 550 نفر در استان برای حضور در سنت حسنه اعتکاف ثبت‌نام کرده‌اند که با توجه به مصادف شدن زمان ثبت‌نام با تعطیلات عید نوروز آمار امسال نسبت به سال‌های گذشته کمی کاهش‌یافته است به همین منظور مهلت ثبت‌نام در این سنت حسنه تا دهم فروردین تمدید شد.

وی خاطرنشان کرد: 56 مسجد در سراسر استان آماده برگزاری مراسم اعتکاف هستند اما درصورتی‌که تعداد ثبت‌نام کنندگان از ظرفیت مساجد کمتر باشد معتکفان در مساجد کمتری ادغام خواهند شد.

عباسیان خاطرنشان کرد: اعتکاف هرساله در ایام البیض یعنی روزهای 13 الی 15 ماه رجب برگزار می‌شود که در سال 97 این ایام مصادف با 11 تا 13 فروردین است.

دبیر اعتکاف سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به تمدید مهلت ثبت‌نام در نیمه دوم تعطیلات نوروزی و بازگشایی ادارات تعداد ثبت‌نام کنندگان افزایش یابد.

انتهای پیام/ع

 ثبت‌نام اعتکاف در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار