سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ورود مسافران نوروزی به استان از ۲۵ اسفند ۹۶ تا سوم فروردین افزایش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

علیرضا جلال زایی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: ۳۲۷ هزار و ۸۸۸ مسافر نوروزی در این مدت وارد استان شدند که نسبت به ۲۹۵ هزار و ۳۱۵ نفر سال گذشته افزایش خوبی داشته است.

وی با اشاره به برنامه‌های نوروزی در سیستان و بلوچستان بیان کرد: همزمان با نوروز امسال ویژه برنامه‌های متنوع و متعددی نظیر برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف، اجرای موسیقی‌های نواحی و استقبال اقوام و طوایف در سیاه چادر‌ها از مسافران نوروزی در ورودی شهر‌ها پیش بینی شده است.

وی برگزاری بازی موج سواری در چابهار و صیادی در کنارک را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای ایام نوروز در سواحل مکران ذکر کرد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت مناطق نمونه گردشگری گفت: بیشتر مناطق نمونه گردشگری این استان دارای قابلیت‌های بی نظیر مانند مناظر و چشم انداز‌های زیبا، مناطق حفاظت شده، چشمه‌های آب گرم، غار و تاسیسات گردشگری و مراکز تفریحی ساحلی مجاور دریای عمان، اماکن تاریخی و باستانی هستند.

وی افزود: هم اینک ۵۷ منطقه نمونه گردشگری در سیستان و بلوچستان وجود دارد که با هدف شناسایی و برآورد زیر ساخت‌ها مطالعات امکان سنجی طرح‌های عملیاتی توسعه گردشگری این مناطق انجام شده است.

سفر به سیستان و بلوچستان از راه‌های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان - زابل - زاهدان، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک - کنارک - چابهار امکان پذیر است.

انتهای پیام/ع

ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار