مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح نوروزی دامپزشکی ۷ مرکز مرکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی پلمپ شد.

۷ مرکز مرکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی پلمپ شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد احمد شریعتی افزود: در اجرای طرح نوروزی ۱۲۰ اکیپ نظارتی دامپزشکی خراسان رضوی بیش از ۴۰۰۰ بازدید از مرکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی داشته اندکه در نتیجه آن و با همکاری مراجع قضایی استان، برای ۶۰ متخلف، پرونده تشکیل و ۷ مرکز دارای تخلف پلمب شد.
 
 

تولید ۱۴۸۰ تن گوشت قرمز و ۴۸۰۰ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی


وی گفت: از آغاز اجرای طرح نوروزی دامپزشکی در خراسان رضوی، بیش از ۱۴۸۰ تن گوشت قرمز از ذبح بیش از ۳۶ هزار راس دام سبک و سنگین استحصال شده است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: با توجه به استقبال زائران و مجاوران حریم مقدس رضوی از مصرف گوشت مرغ طی ایام نوروز، تعداد طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های طیور استان در زمان اجرای طرح نظارتی دامپزشکی طی مدت یادشده ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار قطعه به وزن ۴۸۰۰ تن بوده است.

شریعتی، با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی توسط دستفروشان، گفت: با کلیه افرادی که به صورت دست فروش و بدون هویت در حاشیه جاده‌ها، سطح شهر مشهد و بویژه اطراف حرم مطهر اقدام به عرضه غیر مجاز مواد پروتئینی از قبیل: گوشت سفید و قرمز، ماهی، کله پاچه، جگر و ... نمایند بطور جدی برخورد شده و پس از تشکیل پرونده برای متهمان، مراتب جهت رسیدگی به دستگاه قضایی تسلیم و پی گیری خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیر مجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی افزود: در طی مدت زمان اجرای طرح نوروزی دامپزشکی استان و تا کنون، به بیش از ... مورد شکایت مردمی نیز رسیدگی شده است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضویاز کلیه شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، ۱۵۱۲ (مرکز پیام اداره کل)، ادمین فضای مجازی @shomavet و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته و در این راه از سامانه پیام کوتاه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان به شماره ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام//ف. ح
 
 
برچسب ها: دامپزشکی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.