اجرای طرح اعتکاف علمی در مدارس استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: طرح اعتکاف علمی در برخی مدارس استان همدان طی ایام نوروز اجرا شد.

اجرای طرح اعتکاف علمی در مدارس استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد پورداوود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در راستای کیفیت‌بخشی آموزشی و استفاده بهینه از اوقات فراغت دانش‌آموزان طرح اعتکاف علمی از ۲۸ اسفندماه ۹۶ آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

وی افزود: این طرح با برپایی ایستگاه‌های مطالعاتی برای برای دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان در رشته‌های مختلف در ایام نوروز به اجرا درآمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان این که طبق ارزیابی کارشناسان برگزاری طرح اعتکاف علمی در درصد قبولی دانش‌آموزان در کنکور سراسری و قبولی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی مؤثر بوده است،افزود: در این طرح دانش‌آموزان به منظور بهبود ارتقای رتبه‌های کنکور علاوه بر مرور مشترک کتاب‌های دوره متوسطه با نحوه تست‌زنی سریع آشنا می‌شوند.

پور داود ادامه داد: ایجاد فضایی آرام و عاری از استرس برای دانش آموزان و استفاده از تجربیات همدیگر، از ویژگی های این طرح است.

وی افزود: آموزش و پرورش از تمام ظرفیت ها برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در راستای تحول آموزشی استفاده می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان همچنین گفت: براساس اعلام مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ۱۳۴ نفر از دانش آموزان استان همدان به مرحله دوم المپیادهای علمی کشور راه یافتند.

پورداوود با بیان اینکه در مرحله اول المپیادهای علمی کشور یک هزار و ۷۲۰ نفر از دانش آموزان متوسطه دوم در استان همدان ثبت نام کرده بودند، افزود: بالاترین آمار قبولی مربوطه به رشته شیمی با ۲۷ نفر و زیست با ۲۶ نفر است.

وی عنوان کرد: از تعداد ۱۳۴ نفر دانش آموز راه یافته به مرحله دوم المپیادهای علمی کشور ۳۶ نفر دختر و ۹۸ نفر پسر هستند.

پورداوود عنوان کرد: مرحله دوم المپیادهای علمی اردیبهشت ماه سال جاری به صورت متمرکز استانی و با حضور ناظر کشوری در شهر همدان  برگزار می شود.

انتهای پیام/ب

طرح اعتکاف علمی در مدارس استان همدان اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۳:۳۶ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
وجود تعداد زیاد مسافران نوروزی در برخی از مدارس سبب بر هم زدن نظم همین اعتکاف علمی شد.محیط درس خواندن باید ساکت و خواب دانش آموزان باید منظم باشد.تعداد زیاد مسافر و عدم رعایت سکوت در شب باعث شد تعدادی از دانش آموزان از اعتکاف منصرف شوند.