رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زهک گفت: جشن محوری نوروزگاه شهرستان زهک ۱۱ فروردین ماه با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در چاه نیمه یک، این شهرستان برگزار خواهد شد.

جشنواره محوری نوروزگاه زهک برگزار می شودرئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زهک در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: جشنواره نوروزگاه دهانه غلامان در ایام نوروز هر شب در ایام نوروز و نیز نوروزگاه قلعه نو هر روز صبح، در بام قلعه نو در حال برگزاری است.

میرشهرکی افزود: همچنین در نوروز امسال جشنواره گردشگری نوروز ۹۷ با عنوان "نوروزگاه خمک" با حضور گسترده مردم و مسافران نوروزی و با شرکت، شاعران برجسته در روستای خمک از توابع شهرستان زهک برگزار شد.

میرشهرکی افزود: این جشنواره در ابتدا با همایش پیاده روی خانوادگی نوروزی آغاز شد که در طول مسیر ترانه‌های محلی در وصف نوروز، سیستان و اهل بیت (ع) توسط اهالی و مهمانان به صورت سنتی خوانده می‌شد که جذابیت خاصی به این پیاده روی داد.

وی گفت: جشنواره بازی‌های بومی محلی، پرواز بادبادک ها، اجرای نمایش طنز، موسیقی محلی و شعرخوانی از برنامه‌های دیگری بود که در نوروزگاه خمک اجرا شد.

وی ادامه داد: تا پایان ایام تعطیلات نوروزی، هرشب نوروزگاه جزینک و شب‌های فرهنگی زهک هم در پارک ساحلی این شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/گ

جشنواره نوروزی در زهک

 

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار