بیش از یک هزار و ۱۴۵ کانون فرهنگی وهنری مساجد در آذربایجان غربی فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ همانطور که از بدو اسلام تاکنون مسجد مهمترین جایگاه برای همه عرصه‌های مذهبی، اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی بوده و اکنون نیز این جایگاه در جامعه برای آن حفظ شده است.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد ، سنگر مبارزه با جنگ نرم
کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد در  سال ۷۱ با هدف احیاء نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد شکل گرفت واین کانون‌ها مراکزی هستند که در کنار مساجد با استفاده از نیروی متخصص و معتمد با انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری زمینه حضور موثر معنوی جوانان و نوجوان را در مساجد فراهم می‌آوردند.


یک سوم کل مساجد استان دارای کانون فرهنگی و هنری می‌باشد


حجت الاسلام بیگی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت: زیربنا و برنامه‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد در راستای جهاد کبیر در حوزه علمی و فرهنگی بوده تا بتوانیم به منویات مقام معظم رهبری جامعه عمل بپوشانیم.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد ، سنگر مبارزه با جنگ نرم
حجه الاسلام بیگی با بیان اینکه مسجد از صدر اسلام از جایگاه بالایی برخوردار بوده، ادامه داد: مساجد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی سهم به سزایی داشته و اعزام به جبهه از مساجد انجام می‌شد و در راستای رشد و توسعه فرهنگ و پرداختن به محتوای فرهنگ باید مساجد بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی  با بیان اینکه مسجد بهترین پایگاه فرهنگی و اجتماعی بوده، تصریح کرد: خوش اخلاقی و حسن خلق جزو وظایف مدیران کانون فرهنگی و هنری مساجد است
وی افزود: مساجد با انجام فعالیت‌های قرآنی در تلاش برای جذب جوانان به سمت مساجد و آشنایی آنان با مبانی اسلام است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۴۵ کانون و ۱۰۵ کتابخانه مخزن در یک سوم کل مساجد استان فعال می‌باشند گفت: تلاش برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان یکی از مهمترین اهداف وبرنامه‌های کانون مساجد باشد.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد ، سنگر مبارزه با جنگ نرم
وی افزود: محوریت فعالیت کانون‌های مساجد شامل گروه‌های سرود فرهنگی و هنری و نمایش، حمایت از گروه‌های ادبی، کتاب و کتابخوانی تلاش برای اوقات فراغت و جوانان و نوجوانان برگزاری جشنواره‌های مختلف و ... است.
بیگی گفت: تجهیزات فرهنگی و هنری از جمله دوربین عکاسی، کامپیوتر و فاکس در اختیار کانون‌های مساجد قرار گرفته است.


مهمترین فعالیت‌های کانون های  مساجد آذربایجان غربی در سال ۹۶


وی به فعالیت کانون‌های مساجد استان در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: دیدار با نماینده  ولی فقیه در استان، برگزاری جشن‌های مناسبتی از جمله نیمه شعبان، اعزام مبلغین طرح هجرت تابستان اهدای ۳۰۰ مجوز کانون مساجد، اعضای کاروان‌های پیاده روی اربعین توزیع کتاب درکتابخانه‌های استان افتتاح کانون‌های مرزی عشایری و روستایی، برگزاری گفتمان اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی ایرانی از مهمترین کار‌های انجام شده در کانون مساجد استان است.


تبلور دیانت فرهنگی در انقلاب اسلامی را می‌توان در کانون‌های فرهنگی مساجد یافت


حجت الاسلام محمد باقر کریمی مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛گفت:شکل گیری دبیر خانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به خاطر ایجاد ساختار جدید در حوزه مساجد یک اتفاق فرهنگی در خصوص ساختار مساجد بوده و کانون مساجد با عمل و وظایف خود گام‌های سریع و پرشتابی را در راستایی غنی سازی برنامه‌های مساجد برداشته است.

گزارش از مریم بشیر بنائم

انتهای پیام/ح

وجود یک هزار و ۱۴۵ کانون فرهنگی در مساجد آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.