مديرنظارت بر مواد غذايي، آرایشی و بهداشتی دانشگاه، غذاهای خانگی را مطمئن ترین غذاها در طول سفر بيان كرد.

غذاهای خانگی، مطمئن ترین غذا ها در طول سفربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دكتر كاظم زاده مديرنظارت بر مواد غذايي، آرایشی و بهداشتی دانشگاه،گفت: اگر مجبور به صرف غذا در اغذیه فروشی ها و رستوران های بین راه هستید، از تهیه بهداشتی غذاها مطمئن شوید. در غیر این صورت از مصرف غذا در اماکن غیر بهداشتی دوری کنید.

وي با اشاره به استفاده از غذاهای بسته بندی در سفر افزود: قبل از خرید موادغذایی بسته بندی شده، حتماً به پروانه ساخت از وزارت بهداشت و تاریخ تولید و انقضای محصول توجه کنید. همچنين کنسروها را قبل از مصرف حتماً بجوشانید.

دکتر كاظم‌زاده اظهار كرد: در مسافرت از مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه ازجمله خامه، کره، پنیر و کشک غیرپاستوریزه، خودداری کنید و اگر مجبور به استفاده از شیرخام غیرپاستوریزه هستيد، حتماً آن را جوشانده و ده دقیقه در حال جوش به هم بزنید.

وي در ادامه به مسموميت‌هاي غذايي در سفر اشاره كرد و گفت: اسهال 20 تا 50 درصد مسافران را مبتلا می کند. برای پیشگیری از اسهال در مسافرت، از غذاخوری های غیربهداشتی استفاده نکنید و در تهیه و مصرف غذا و میوه، نکات بهداشتی را به دقت رعایت کنید.

مديرنظارت بر مواد غذايي افزود: در صورت ابتلا به اسهال در مسافرت، بکوشید مایعات بیشتری مصرف کنید و اگر به اسهال خونی یا اسهال همراه با تب بالا دچار شدید، حتماً به پزشک مراجعه کنید..

وي به عوارض مصرف خود سرانه دارو در اين دوره اشاره كرد و افزود: مصرف خودسرانه داروها اثری در کاهش دوره اسهال ندارند.

دکتر كاظم زاده تصريح كرد: این بیماری در کودکان شایع تر است  و موجب تهوع، استفراغ و سردرد در افراد حساس می شود.

وي افزود: غذاهای خام و نیم پز ممکن است آلوده به عوامل عفونی باشند، بنابراین در مسافرت از مصرف آنها پرهیز کنید، و از مصرف موادغذایی، به ویژه نوشیدنی های دست فروشان در مسافرت بپرهیزید.

دکتر كاظم زاده اظهار كرد: مصرف میوه و سبزی باید پس از شست و شوی کامل، به حد کافی انگل زدایی و گندزدایی شود.

انتهای پیام/ص.ف

غذاهای خانگی سالم ترین غذا در سفر

 

 

 

 

برچسب ها: بهداشتی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.