رئیس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم گفت:مسئولان میراث فرهنگی استان یزد در روز شهرستان خاتم از بومگردی چهارفصل شهر مروست بازدید کردند.

بازدید مسئولان میراث فرهنگی استان یزد از بومگردی چهارفصل شهر مروسترئیس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم  درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ گفت: در هفتمین روز از نوروز سال ۹۷ که از طرف ستاد اجرایی خدمات سفر استان به عنوان روز شهرستان خاتم نامگذاری شده مسئولان میراث فرهنگی یزد از اقامتگاه بومگردی چهارفصل در شهر مروست بازدید کردند.

محمد یزدانی افزود: این اقامتگاه که در نوروز سال گذشته افتتاح شده، در قلب بافت تاریخی مروست و در نزدیکی قلعه تاریخی آن قرار گرفته است و میهمانان با شیوه سنتی زندگی آن منطقه آشنا شده و از غذا‌های محلی آنجا استفاده و در محیطی طبیعی سفر خود را تجربه می‌کنند.

یزدانی گفت: منطقه تفریحی سرچشمه هرات، جنگل های باغ شادی ، قلعه مروست و بافت های تاریخی دراین مدت بیشترین تعداد بازدید کننده را به خود اختصاص داده اند .

وی خاطر نشان کرد: امسال 2 نوروزگاه در محل شیخ عبدالله مروست و سرچشمه نهر مسیح آماده شده که ویترینی از توانمندی ها و پتانسیل های بالقوه گردشگری اعم از بازی های بومی و محلی ، نی و آواههای محلی ، عرصه محصولات دامی و عشایری و کشاورزی و گیاهی و صنایع دستی شهرستان را در معرض دید علاقمندان قرار داده است.

خاتم دارای 250 اثر تاریخی و فرهنگی است که حدود 68 اثر ملموس و یک اثر معنوی ثبت ملی شده و چندین اثر ناملموس دیگر و از جمله نان تیری در انتظار ثبت ملی است.

هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

انتهای پیام/ی

  اقامتگاه بومگردی چهارفصل مروست میربان مسئولان میراث فرهنگی بود

 

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار