معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: بیشترین بازدید کنندگان با ۷۱ هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به باغ دولت آباد بوده است.

معاون گردشگری  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛گفت: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی  ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان بازدید کردندکه بیشترین بازدید کنندگان با ۷۱ هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به باغ دولت آباد بوده است.

میثم کوچک زاده دیگر آثار مورد بازدید را مسجد جامع، زندان اسکندر و آتشکده زرتشتیان یزد، نارین قلعه میبد، سرو ۴۵۰۰ ساله ابرکوه، زیارتگاه چک چک زرتشتیان اردکان، موزه‌ها و بنا‌های تاریخی تفت، بافق، خاتم، مهریز، اشکذر و ... ذکر کرد.

وی  گفت : از ۲۷ اسفند ۹۶ تا چهارم فروردین ماه ۳۲۰ هزار و ۳۸۵ نفر مسافر در استان پذیرش و اسکان داده شدند.

وی بیان کرد: از این تعداد، ۴۵ هزار و ۴۸۸ نفر دیروز ،یکشنبه،در مراکز اقامتی از جمله هتل ها، مدارس خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌های سنتی استان و بقیه در هفت روز گذشته پذیرش شدند.

استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت، یکهزار و ۷۲۰ اثر ثبت ملی دارد و ظرفیت اسکان روزانه آن ۹۵ هزار و ۸۴۳ نفر است.

با توجه به غنای یزد از لحاظ بنا‌های تاریخی و فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل بافت تاریخی یزد، باغ‌های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات‌های زارچ و حسن آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان است که در مجاورت استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.

به گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد.

گذشته از سفر گردشگران خارجی، صد‌ها هزار گردشگر داخلی پارسال از بنا‌های تاریخی، فرهنگی و چشم انداز‌های طبیعی، عرصه‌های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.

یزد به شهر بادگیرها، دوچرخه، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ ی

افزایش پنج برابری بازدید گردشگران ازبافت تاریخی یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار