وزارت امور خارجه تاجیکستان با انتشار بیانیه‌ای ادعای «جان نیکلسون»، فرمانده ناتو در افغانستان مبنی بر انتقال سلاح از طریق مرز این کشور به طالبان را رد کرد.

واکنش تاجیکستان به سخنان فرمانده ناتو در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه تاجیکستان با انتشار بیانیه‌ای ادعای «جان نیکلسون»، فرمانده ناتو در افغانستان مبنی بر انتقال سلاح از طریق مرز این کشور به طالبان را رد کرد.

وزارت امور خارجه تاجیکستان با تکذیب ادعای این مقام نظامی آمریکا اعلام کرد: تاجیک‌ها هیچگاه مشروعیت گروه طالبان را تأیید نکرده و به دلیل حمایت از راه حل‌های مسالمت آمیز منازعه افغانستان هرگز قلمرو خود را برای اجرای چنین عمل‌هایی که خلاف سیاست این کشور درباره صلح و امنیت می‌باشد، در اختیار کشورهای دیگر نگذاشته است.

قابل ذکر است که نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، روسیه را متهم به انتقال سلاح برای طالبان از طریق مرز تاجیکستان کرده بود. به گفته این مقام نظامی آمریکا، روسیه و تاجیکستان در نزدیکی مرز با افغانستان تمرینات ضد تروریستی برگزار کرده و بخشی از سلاح‌های خود را به طالبان داده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار