معاون محیط زیست یزد گفت: طبیعت استان در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر نیازمند مراقبت و پیشگیری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ حسن اکبری معاون محیط زیست یزد گفت: ایام نوروز در طبیعت، با تحولاتی در حیات جانوری و گیاهی همراه است و حساسیت‌های خاص خود را به دنبال دارد.

اکبری افزود: در شرایطی کنونی خشکسالی و یا تغییر اقلیم، فشار زیادی را بر طبیعت استان وارد نموده ضرورت دارد از فشار‌های انسانی تا حد ممکن کاسته شود و این روز ها هوای طبیعت را بیش از پیش داشته باشیم.

وی گفت: تجربه  نشان می دهد که ملت مهربانی با طبیعت سرزمین خود نبوده ایم و هر کجا پای ما به بهانه تفریح و یا توسعه باز شده با انبوهی از زباله‌ها و پسماند‌های انسانی مواجه می‌شویم.

معاون محیط زیست یزد گفت: گرایش مردم به طبیعت و پناه بردن آن‌ها به سکوت، آرامش و زیبایی‌های شگفت انگیز طبیعت از دیر باز مرسوم بوده و با گسترش شهرنشینی این مهم بیشتر شده است اما باید در نظر داشته باشیم شرط  بهره برداری از مواهب طبیعی این است که اصول اولیه رفتن به طبیعت  را رعایت کنیم.

اکبری افزود: بسیاری از حیوانات و پرندگان در فضا‌های طبیعی بکر، امکان ادامه حیات دارند و تخریب طبیعت به تدریج باعث مرگ  آن‌ها خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تخریب عرصه‌های طبیعی موجب تغییر رفتار برخی از پرندگان و حیوانات طبیعت می شود و این تخریب‌ها گرایش به تغییر زیستگاه و یا تغییر مسیر مهاجرت پرندگان را سبب شده و این مهم در شرایطی که خشکسالی‌های پی در پی به عنوان بزرگترین معضل طبیعی استان فشار زیادی را بر عرصه‌های طبیعی وارد نموده موجب تغییرات گسترده‌ای در فرایند‌ها و چرخه‌های طبیعی شده و برگشت و یا اصلاح آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست یزداضافه کرد: بنابر این هر چه قدر در حفظ طبیعت و کاهش تخریب‌ها جدی‌تر باشیم احتمال آسیب دیدن طبیعت کمتر خواهد بود.

انتهای پیام/ غ

محیط زیست سالم در گرو عزم همگانی جهت بهره برداری صحیح از طبیعت

برچسب ها: محیط زیست ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار