۱۱ عمل جراحی قلب باز بیمارستان فاطمه زهرا (س) ساری در طرح نوروزی انجام شد.

قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت و درمان کشور در حاشیه بازدید از بیمارستان‌ های ساری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: در ایام نوروز تاکنون بیش از یک میبلیون مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی کشور صورت گرفته است.

وی افزود: در ایام نوروز از ۲۰۰ بیمار با بالگرد به مراکز خدماتی و درمانی منتقل شدند.

جان بابایی گفت: اورژانس‌ های ۱۱۵ کشور تاکنون ۱۲۰ هزار ماموریت انجام دادند که بیش از ۳۰ درصد آن مربوط به حوادث ترافیکی بوده است که بخشی از آنان درمحل درمان و بخش عمده‌ای از مصدومان هم به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

معاون درمان وزرات بهداشت با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰ هزار عمل جراحی در مراکز درمانی کشور انجام شده است، گفت:ازاین تعداد ۱۷ هزار مورد مربوط به اورژانس و ۱۳ هزار مورد غیر اورژانسی بوده است.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که بیمارستان‌های کشور در این ایام فعال بوده وپزشکان متخصص در بیمارستان‌ ها حضور دارند.

جان بابایی گفت: بالغ بر ۸۵۰ پزشک متخصص مقیم دربیمارستان‌های کشور داریم که این آمار جدا از پزشکان آنکال و حضور پزشکان عمومی است.

معاون درمان وزیر بهداشت و درمان کشور در خصوص ارائه خدمات بهداشتی درمانی در روستاها، افزود: در مورد مراکز بهداشتی درمانی روستایی حداقل ۵۰ درصد مراکز بهداشتی و درمانی روستا‌ها باز بوده و به مردم و مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌کنند.

وی درباره فعالیت مرکز تخصصی قلب فاطمه زهرای ساری گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۱۱ عمل جراحی بازو بیش از ۱۵ مورد خدمات آنژیوگرافی اورژانسی و بیش از ۴۰ مورد خدمات آنژیوگرافی غیر اورژانسی در این بیمارستان صورت گرفته است.

جان بابایی با اشاره به فعالیت کلینیک طوبی در مرکز مازندران از فعالیت این کلینیک با حضور پزشکان متخصص و غیر متخصص خبر داد.

وی افزود: تیم‌های مختلفی از وزارت بهداشت به منظور بررسی کیفیت خدمات ارائه شده به مردم به صورت رسمی و  سرزده از مراکزاستان‌ها بازدید می‌ کنند و البته همکاران ما در دانشگاه‌ ها هم این بازدید‌ها را دردستور کار قرار داده اند.

معاون درمان وزیر بهداشت و درمان کشور با بیان اینکه احداث شهرستان عباس آباد زیر نظر وزارت بهداشت به اتمام رسیده است، گفت: این بیمارستان از این نظر پروژه نیمه تمام محسوب نمی‌شود و تنها نیازبه تامین نیروی انسانی دارد، زیرا تجهیزات آن نیز به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان آماده شده است.

انتهای پیام/ م

اجرای طرح نوروزی در بیمارستان فاطمه زهرا (س) ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.