معاون گردشگری خوزستان گفت: آمار اقامت‎کنندگان و بازدیدکنندگان در استان در هفته اول نوروز ۹۷، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

محمدعلی خلیلی، معاون گردشگری خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،   بیان داشت: دربازه زمانی 25 اسفندماه 96 تا 7 فروردین‎ماه 97، تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‎ها و ظرفیت‎های متنوع گردشگری استان نیز به بیش از 10 میلیون نفر رسیده است و وضعیت مطلوبی خوشبختانه در این زمینه داریم.

وی افزود: میانگین اقامت هر گردشگر نوروزی که از 5 مبادی ورودی وارد استان می‎شوند، بین 2 تا 3 شب است؛ به این معنی که هر گردشگر بین 2 تا 3 شب در استان ماندگاری دارد؛ از این رو، آمار تعداد اقامت‎کنندگان در بازه زمانی 25 اسفندماه 96 تا هفتم فروردین‎ماه 97 در استان خوزستان، براساس نفر شب اقامت ( یک گردشگر؛ 2 تا 3 نفرشب اقامت)، بیش از 2 میلیون و پانصد هزارنفر می‎باشد.

خلیلی اشاره به وضعیت اقلیمی استان عنوان کرد: باتوجه به اقلیم مناسب استان در ایام نوروز و برخورداری از هوای مطلوب، در مقایسه با ایام مشابه سال گذشته، پیش‎بینی می‎شود خوزستان از نظر تعداد اقامت‎کنندگان و تعداد بازدیدکنندگان تا پایان بازه زمانی نوروز 1397 از رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال پیش برخوردار شود.

معاون گردشگری خوزستان گفت: حدود 3 درصد مسافران نوروزی ( 85 هزار نفر) در اقامت‎گاه‎های رسمی دارای پروانه بهره‎برداری شامل هتل، هتل‎آپارتمان، مهمان‎پذیر، اقامت‎گاه‎های بوم‎گردی، مجتمع‎های گردشگری، دهکده‎ها و ... با مجموع ظرفیت پنج‎هزار تخت اقامت دارند و باقی مسافران نیز در سایر ظرفیت‎های اقامتی نوروزی استان شامل کمپینگ‎های موقت، چادرهای مسافرتی، کلاس‎های مدارس، اردوگاه‎ها و قرارگاه‎های راهیان نور، مهمانسراهای دولتی، سالن‎های ورزشی، خوابگاه‎های دانشجویی و غیره اسکان دارند.

وی افزود: باتوجه به حجم بالای گردشگران ورودی به استان خوزستان در زمان‎های پیک سفر نیاز هست تا با حمایت از سرمایه‎گذاران زمینه را برای افزایش ظرفیت‎ اقامتگاه های رسمی در استان مهیا کنیم.

خلیلی در پایان گفت: تحقق این مهم، نقش صداوسیما، اصحاب رسانه و کانال‎های خبری مردمی را در معرفی چهره‎ای زیبا و مطلوب از ظرفیت‎های خدادادی و انسان‎ساز از خوزستان به جامعه هدف داخلی و خارجی بسیار پررنگ‎تر می‎نماید.

انتهای پیام/م

توجه به جاذبه های گردشگری خوزستان

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.