نماینده وزارت امور خارجه در خوزستان گفت: رایزنی‌ها برای شناسایی و محاکمه سرشاخه‌های عراقی با مسؤولان مربوطه در کشور همسایه تا رسیدن به یک اقدام عملی مشترک ادامه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛عباسعلی سلیقه‌دار نماینده وزارت امور خارجه در رابطه با بازداشت زائران ایرانی در عراق با بیان اینکه زائران ایرانی قربانی شکارچیان سودجو و جاعلان روادید شدند، اظهار کرد: از مدتی پیش باندی متقلب با ادعای تخصیص روادید ارزان برای ورود به کشور عراق از علاقه‌مندی مردم مؤمن و عاشق زیارت عتبات عالیات سوءاستفاده کرده و اقدام به صدور روادید جعلی برای زائران و کاروان‌های زیارتی می‌کرد.

وی افزود: به همین دلیل گروهی از زائران ایرانی در روز‌های پایانی سال گذشته و به نیت حضور در کربلا به هنگام تحویل سال نو و بدون اطلاع از جعلی بودن روادید مأخوذه قصد ورود به خاک عراق را داشتند.

نماینده وزارت امور خارجه در خوزستان با بیان اینکه زائران در بدو ورود در مرز‌های شلمچه و چذابه بازداشت شدند، یادآور شد: در همان لحظات اولیه بازداشت زائران دفتر وزارت خارجه مستقر در استان خوزستان و میانجیگری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره بانوان، اطفال و افراد دارای کهولت سن آزاد شدند.

سلیقه‌دار بیان کرد: با تلاش‌های مستمر و بی‌وقفه سفارت و سرکنسولگری ایران در بصره سرانجام روز دوشنبه ۲۱ نفر باقیمانده کاروان مذکور که در مرز شلمچه دستگیر شده بودند آزاد و با استقبال خانواده‌های خود وارد کشور شدند.

وی افزود: در حال حاضر تلاش‌ها برای آزادی ۷ نفر که در مرز چذابه دستگیر شده بودند نیز ادامه دارد.

نماینده وزارت امور خارجه در خوزستان عنوان کرد: در ساعات اولیه وقوع این اتفاق جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مقام‌های انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی و دستگاه دیپلماسی تشکیل و تدابیری برای پیشگیری از وقوع ماجرای مشابه اندیشیده شد.

سلیقه‌دار با تأکید بر شناسایی و دستگیری عناصر داخلی باند جعل ویزا گفت: رایزنی‌ها برای شناسایی و محاکمه سرشاخه‌های عراقی با مسؤولان مربوطه در کشور همسایه تا رسیدن به یک اقدام عملی مشترک ادامه دارد.

وی بیان کرد: موضوع روادید جعلی، دام‌افکنی افراد سودجو، اخذ روادید از مجاری مجاز و ملحق شدن به کاروان‌های معتبر به کرات و از طرق مختلف اطلاع‌رسانی می‌شود، اما همچنان شاهد چنین اتفاقی هستیم.

انتهای پیام/پ

دستگیری سرشاخه‌های جعل ویزای عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۹ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
من یکی از زائرین هستم که تو عراق بازداشت شدم خواستم تشکر بکنم از مسئولین عراقی که واقعا پذیرایی کردن احترام هم داشتند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۵۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
باید با جاعلان برخورد شود. چرا با زائران امام حسین (ع) بدرفتاری می کنند؟
زائران که مقصر نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
لطفا مسئولین برای آزادی سایر زائران کمک کنند. خانواده های آنها هنوز سر مرز منتظر آزادی فرزندانشان هستند.



_________________