رئیس جمهور روسیه که کشورش در عزای عمومی به سر می‌برد، ­تلاش‌هایی را که از خارج از کشور در شبکه اینترنت با هدف­ ایجاد وحشت­ در روسیه صورت می‌گیرد، محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آتش سوزی­ مهیبی که در یک مرکز تجاری در منطقه سیبری روسیه روی داد و به کشته شدن چندین نفر منجر شد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که کشورش در عزای عمومی به سر می‌برد، ­ روز چهارشنبه تلاش‌هایی را که از خارج از کشور در شبکه اینترنت با هدف­ ایجاد وحشت­ در روسیه صورت می‌گیرد، محکوم کرد.

ولادیمیر پوتین در نشستی که با مقامات روسیه در خصوص حادثه آتش سوزی در سیبری برگزار شد، اعلام کرد: ما متاسفانه در شبکه‌های اجتماعی از جمله از خارج از کشور خبر‌هایی را مشاهده می‌کنیم که هدف از آن‌ها ایجاد وحشت، بدگمانی و انداختن مردم به جان یکدیگر است.

او با اشاره به این که­ روسیه نمی‌تواند در هیچ شرایطی چنین وضعیتی را بپذیرد از مقامات مربوطه خواست به صورت کاملا محسوس و شفاف در خصوص حادثه آتش سوزی یکشنبه گذشته در منطقه سیبری تحقیق کنند.

سه روز پس از یک آتش سوزی مرگبار که در مرکز تجاری کمروو در سیبری روی داد و به کشته شدن ۶۴ نفر از جمله ۴۱ کودک منجر شد، موجی از عصبانیت در روسیه مشهود است. ماموران تحقیق این حادثه، نقض آشکار قوانین ایمنی را علت وقوع این حادثه می‌دانند.

شایعه‌هایی که از روز یکشنبه تاکنون در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، از تعداد قربانیان بیشتری نسبت به آنچه که به صورت رسمی اعلام شده، خبر می‌دهد به طوری که این مسئله خشم مقامات محلی را برانگیخته است.

روز چهارشنبه، مقامات روسیه اعلام کردند علیه نیکیتا کوویکف که یک شهروند اوکراینی است­ به اتهام­ تحریک مردم به نفرت (از دولت روسیه) تحقیقاتی را آغاز کرده‌اند.

این شهروند اوکراینی که به بیان سخنان غیرواقعی و شوخی‌های تلفنی معروف است در شبکه اینترنت­ یک صدای ضبط شده جعلی را منتشر کرد که از کشته شدن صد‌ها نفر در آتش سوزی کمروو خبر می‌داد.

کمیته تحقیق در خصوص علت این آتش سوزی روز چهارشنبه اعلام کرد تحقیقات در این باره احتمالا نزدیک به سه ماه طول خواهد کشید.

انتهای پیام/

انتقاد پوتین از اقداماتی برای ایجاد وحشت­ در روسیه در پی آتش سوزی سیبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار