در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار حوزه حقوقی و قضایی آذر ماه سال ۹۶ را بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از حوزه‌هایی که اقشار مختلف جامعه خبرهای آن را پیگیری می‌کنند بخش حقوقی و قضایی است، در این گزارش خلاصه تمامی اخبار مربوط به برگزاری دادگاه‌ها و پرونده‌های قضایی در آذر ماه سال 96 را می‌خوانید.

صدور حکم اعدام برای اداره کننده مرکز فحشا/ رویه واحدی در برخورد با قلیان سراها وجود ندارد

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران روز یکم آذر ماه 96 از صدور حکم قطعی افساد فی‌الارض و تایید در دیوان عالی کشور برای سه نفر از محکومان زندانی خبر داد و اظهار داشت: سرقت‌های متعدد مسلحانه و ارتکاب اعمال منافی عفت تحت عنوان مامور پست، اقدامات مجرمانه دو تن از این محکومان است و مهم‌ترین اقدام سومین محکوم به اعدام که مصداق افساد فی‌الارض شناخته شده، شرکت در تشکیل و اداره مرکز فساد و فحشا است.

دادستان تهران صدور این احکام را که منطبق با مفهوم افساد فی‌الارض در قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 است، اقدام بزرگی دانست و به منظور تقویت مبانی چنین احکامی، سرپرستان نواحی دادسراهای تخصصی را مکلف کرد در صورت صدور کیفرخواست به اتهام افساد فی‌الارض از طریق سرقت مسلحانه و اشاعه فساد و فحشا و غیره پیش از ارسال کیفرخواست به دادگاه، پرونده را برای بررسی بیشتر به دادستانی تهران ارسال کنند.

قوه قضاییه آذر///صدور حکم اعدام برای اداره کننده مرکز فحشا/ماجرای فیلمبرداری مخفیانه جاسوس هسته‌ای از جلسات 1+5

کسی که 11 روز قهر و اهانت به مراجع کرده چطور به قوه قضاییه تهمت می زند؟/ سکوت ما به معنای عجز در برخورد نیست

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در مراسم گردهمایی حقوقدانان بسیجی که 5 آذر ماه 96 برگزار شد، اظهار کرد:هر کسی انتقادی دارد و یا راه حل اصلاحی برای قوه قضاییه در نظر دارد به ما پیشنهاد دهد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری اضافه کرد: آن فردی که 8 سال مدیریت کشور را عهده‌دار بود امروز در قالب اپوزیسیون قوه قضائیه قرار گرفته است، بیاید و پیشنهادی ارائه دهد آیا با بد و بیراه گفتن مشکلات حل می‌شود آیا این رفتار درست است آن هم از کسی که 8 سال مدیر اول اجرایی کشور بود و کلکسیونی از تخلفات گسترده را دارد.

دادستان کل کشور با اشاره به نمونه‌ای از این تخلفات گسترده افزود: قهر کردن 11 روزه، بوسه بر تابوت یک کافر زدن، اهانت به مراجع تقلید، جابجایی بودجه‌ها و بغل کردن مادر چاوز و بوسه‌ زدن بر گونه‌هایش نمونه‌ای از تخلفات او است و حالا چنین آدمی به قوه قضاییه تهمت می‌زند، اگر می‌خواهید خدمت کنید این راهش نیست مگر اینکه اهداف دیگری داشته باشید.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تأکید کرد: سکوت قوه قضاییه به معنای عجز در برخورد نیست و اگر موقعیت اقتضا کند قوه در برابر اینگونه حرکات که نفعی برای کشور و مردم ندارد برخورد قاطع نشان خواهد داد.

واکنش اژه‌ای به اظهارات احمدی نژاد/ماجرای فیلمبرداری مخفیانه جاسوس هسته‌ای از جلسات 1+5

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در یکصد و بیست و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که 7 آذر 96 برگزار شد،در رابطه با اینکه فیلمی از دری اصفهانی جاسوس تیم هسته ای منتشر است، گفت:دری‌اصفهانی جلسات هیئت ۱+۵ را مخفیانه ضبط می‌کرده است. حکم دری اصفهانی صادر و قطعی شده است. این فرد از جلساتی که در رابطه با مذاکرات هسته ای تشکیل می‌شد، گزارش های صوتی و تصویری تهیه می کرد.

قوه قضاییه آذر///صدور حکم اعدام برای اداره کننده مرکز فحشا/ماجرای فیلمبرداری مخفیانه جاسوس هسته‌ای از جلسات 1+5

فردی که ادعای مردمی بودن دارد علیه نظام خنجر کشیده است

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه روز 12 آذر ماه 96 در جمع بسیجیان حقوقدان تاکید کرد: در خارج از کشور هجمه‌ها به حقوق بشری بر روی ما زیاد است. بسیاری از کشورها در منطقه و جود دارند که در طول عمر خود هیچ انتخاباتی برگزار نکردند. امروز بحرین برای برگزاری انتخابات می‌جنگد، عربستان هم تا کنون هیچ انتخاباتی برگزار نکرده اما مورد هجمه حقوق بشری قرار نگرفته است. دلیل آن کرنش مقابل آمریکا است، در شرایطی که در کشور ما هر دو سال یک بار یک انتخابات برگزار می‌شود.

وی افزود: در داخل کشور هم برخی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و دروغ‌های عجیب و غریب می‌گویند. آقایی که خودش از مسئولان سابق کشور است در عرض چند دقیقه 50 حرف دروغ علیه قوه قضاییه می‌زند. آیا این خیانت نیست، انسان ادعای مردمی بودن بکند و اینطور از پشت به نظام خنجر بزند.

بزرگترین سلاح سلطه گران، تفرقه افکنی است/ دانشجویان ابزار سیاسی دیگران نشوند

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی بیان کرد: دوران دانشجویی و جوانی بهترین دوران عمر انسان است که باید قدر آن را بداند و فرصت‌ها را مغتنم بشمارد. این ایام بهترین زمان برای تحصیل علم، تهذیب نفس، آرمان خواهی و دنبال کردن ارزش‌های اسلام و انقلاب است، زیرا دانشجویان در این دوران در بالاترین سطح از نشاط برای فعالیت‌های علمی و اجتماعی قرار دارند و می‌توانند از این فرصت برای ترقی هرچه بیشتر و استکمال خود استفاده کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه بصیرت اقتضا می‌کند دانشجو ابزار سیاسی دیگران نباشد، خاطرنشان کرد: روز دانشجو نماد استقلال خواهی و مبارزه با سلطه است. استکبارستیزی در جمهوری اسلامی یک ارزش است که باید دانشجویان پیش قراول آن باشند و در کنار آن با نقد سازنده به اصلاح امور کمک کنند.

جهان اسلام اجازه نمی دهد آب خوش از گلوی ترامپ و رژیم صهیونیستی پایین برود/ آمریکا تنها به قطعنامه هایی پایبند است که به نفعش باشد

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی، اقدام رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اقدامی نابخردانه توصیف کرد و گفت: این کار به جای آنکه کاشف از اقتدار و قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد نشان می دهد که آنها برای پوشاندن ضعف ها و شکست های خود در منطقه دست به هر کاری می زنند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ابعاد گسترده شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه هنوز برای بسیاری آشکار نشده است، افزود: از آنچه که در گزارش های صاحب نظران مسائل منطقه ای منعکس شده است در می یابیم که ابعاد شکست آمریکا و پیشرفت جبهه مقاومت، از الطاف خفیه الهی بوده است، زیرا دولت آمریکا طی سالهای اخیر بیش از 2000 میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده و این عدد افزون بر کمک هایی است که از جانب برخی کشورهای منطقه نظیر عربستان، امارات و غیره صورت گرفته است.

تنها فعالیت قاتل ستایش دانلود فیلم های مستهجن و تماشای آن بود/ باید ببینیم امیرحسین هنگام قتل کمال عقل را داشته یا خیر

محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در اختتامیه کارگاه هم‌اندیشی قضات برتر دادگاه‌های اطفال و نوجوانان منتخب از 20 استان کشوربا اشاره به پرونده قتل ستایش قریشی به تشریح جزییات حاصل از مطالعه و بررسی این پرونده از سوی متخصصان اداره کل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی و تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی پرداخت و تصریح کرد: ستایش قریشی دختربچه‌ای بود که فروردین سال 95 در اطراف تهران توسط یک پسر نوجوان به قتل رسید.

وی افزود: در این پرونده که قاتل و مقتول هر دو طفل بوده‌اند، می‌بینیم که یک نوجوان، ابتدا در محیط خانه مورد غفلت قرار گرفته است. او طفل ناخواسته بوده است. پدرش کارمند صنایع دفاع، هر روز صبح از جنوب شهر تهران نزدیک شهرستان ورامین به محل کار خود در شمال شهر می‌رفته و شب‌هنگام به منزل می‌رسیده است. این نوجوان در بین چند دختر در خانواده خود بوده و زندگی کاملا مستقل و جدا از خانواده را در پیش گرفته بود، به نحوی که در طبقه دوم خانه در اتاقی مجزا زندگی می‌کرده و فقط از حمایت‌های مالی و پشتیبانی خانواده برای برآورده کردن نیازهایش برخوردار بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: امیرحسین خود را محبوس در آن اتاق کرده و زندگی در فضای مجازی را در پیش گرفته بود. با همسالان خود نیز اصلا ارتباطی نداشته و اهل حضور در مسجد، حسینیه، کتابخانه و پارک هم نبوده است. در این سن و سال معمولا دیده می‌شود که نوجوانان به خانواده خود در حد خرید مایحتاج کمک می‌کنند، اما این نوجوان کارش این بوده که فقط در فضای مجازی روزی دو تا سه فیلم پورنو و غیره را دانلود و تماشا کند، او به اصرار پدر و مادرش و به دلیل افت و ضعف تحصیلی در یک مدرسه غیرانتفاعی نیز ثبت نام شده بود.

اعدام زنجانی پول مردم را برنمی‌گرداند/ ادعای فریاد رئیس جمهور سابق سر بنده کذب است/ فتنه گران جدید بست می‌نشینند

آیت الله آملی لاریجانی در نشستی صمیمانه با ۵۰ تن از دانشجویان و مسئولان تشکل‌های دانشجویی با اشاره به پرونده بابک زنجانی نیز خاطرنشان کرد: پرونده این فرد را به عنوان یکی از موارد کم کاری قوه قضاییه مطرح می‌کنند. حسب ادله و مدارک، این شخص بیش از دو میلیارد دلار پول بیت‌المال را برداشته و نمی‌گوید که این پول کجاست. بار‌ها تیم‌هایی از سپاه، حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، دادستانی و وزارت خارجه به کشور‌های مختلفی که این فرد مدعی بوده در آن‌ها مبالغی دارد اعزام کرده‌ایم، اما اثری از این پول‌ها نیست. البته ممکن است افرادی نیز در این کشور‌ها باشند که با سوءاستفاده از موقعیت فعلی متهم و شرایط موجود بخواهند چنین پولی را تصاحب کنند.

رئیس قوه قضاییه افزود: دولت نیز در زمینه پیگیری اموال این فرد از ما انتقاد کرد که ما گفتیم وزارت اطلاعات و وزارت خارجه باید منشأ پول‌هایی را که در خارج وجود دارد پیگیری کنند. حال دولت باید بگوید که در این زمینه چه اقداماتی انجام داده است. وکیل آقای زنجانی به مسئولان ذیربط گفته بود تیمی از تاجیکستان قرار است به ایران بیایند تا درباره پرداخت پول صحبت کنند، اما شما باید تعهد بدهید که بابک زنجانی را اعدام نمی‌کنید. ما گفتیم به هیچ عنوان چنین تعهدی نمی‌دهیم، اما اگر چنین اتفاقی افتاد شاید قاضی پرونده در مجازات او تخفیف قائل شود.

احضار عاملان ضرب و شتم یک دست فروش به دادسرای ناحیه ۳۷ تهران

در پی ضرب و شتم یک دست فروش در یکی از خیابان‌های تهران توسط ماموران شهرداری، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور با صدور دستور ویژه‌ای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست که با فوریت، جدیت و دقت به موضوع رسیدگی کرده و علل موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

 در پی این دستور، عاملان این حادثه امروز به دادسرای ناحیه ۳۷ تهران احضار شدند.

48 ساعت آینده پاسخ ضرب الاجل احمدی نژاد را می دهیم

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در حاشیه همایش مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره انتشار کلیپی از رئیس دولت دهم خطاب به رئیس قوه قضاییه و تعیین مهلتی چند ساعته برای او گفت: ظرف یکی دو روز آینده به این موضوع پاسخ مناسب داده می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار