مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: در بیشتر شهرستان‌های استان اردبیل متوسط شدت باد بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و به صورت لحظه‌ای ۹۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛علی دولتی‌مهر مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طبق اطلاعیه و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در تاریخ ۹ فروردین ماه شاهد افزایش محسوس دما در استان خواهیم بود به طوری که در مناطقی از استان بیشینه دما به ۲۸ درجه سلسیوس نیز خواهد رسید.

وی افزود: وزش باد گاهی توام با گرد و خاک طی امروز و فردا تشدید می‌شود و در شهرستان‌های مشگین‌شهر، اردبیل، سرعین، نیر، نمین و گرمی متوسط شدت باد بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و به صورت لحظه‌ای ۹۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از ظهر روز جمعه وزش باد نسبتا شدید در شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار آغاز می‌شود.

دولتی‌مهر تصریح کرد: از امشب با ورود یک سامانه ناپایدار به منطقه تراکم ابر و مه و بارش گاهی به صورت رگبار و رعد وبرق در بیشتر مناطق استان تا صبح شنبه در مناطق مختلف استان بین ۵ تا ۱۵ میلی‌متر انتظار می‌رود.

وی اظهار کرد: روز جمعه به ویژه از عصر جمعه تا صبح روز شنبه دمای هوا به صورت محسوس بین ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش یافته و در مناطقی از استان دما به صفر درجه سلسیوس می‌رسد که در صورت تغییر در الگوی پیشیابی هواشناسی اطلاع‌رسانی‌های لازم متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/پ

طوفان اردبیل را درنوردید

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.