شرکت‌های دانش‌بنیان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سال گذشته اخبار و حواشی بسیاری داشتند.

به گزارش  خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالی که گذشت به دستاورد‌های بسیار زیادی دست یافت و برای ایجاد اکوسیستم نوآوری و فناوری برنامه‌های متعددی را تدوین کرد؛ در این بسته خبری به بررسی فعالیت و برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای حمایت از جوانان و کمک به شرکت‌های دانش بنیان می‌پردازیم.

اعطای تسهیلات بانکی به شرکت‌های دانش بنیان با سود ۱۴.۵ درصد

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در نشست امضای تفاهم‌نامه معاونت علمی و فناوری و بانک توسعه صادرات با اشاره به حضور چشمگیر کسب و کارهای دانش‌بنیان خلاق گفت: استارتاپ‌های موفق که به دست دانشجویان و نخبگان نوآور شکل گرفته است و اکنون درآمدهای میلیارد دلاری کسب می‌کنند راه را برای حضور اقتصاد ایران در عرصه بین‌المللی بیش از پیش هموار ساخته است.

دلیری، مهم‌ترین هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان برای تسهیل صادرات محصولات و خدمات این شرکت‌ها عنوان کرد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه با ترکیب منابع بانکی و صندوق توسعه ملی، تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا می‌شود. با توجه به این که سود تسهیلات بانکی 18درصد و تسهیلات صندوق 11درصد است، شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات را با میانگین سود 14ونیم درصد دریافت می‌کنند.

پول دولتی نمی‌تواند زیست بوم نوآوری ایجاد کند

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در آیین گشایش «هجدهمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار» مهم‌ترین زمینه‌ساز بازگشت استعداد‌های برتر و نخبگان به کشورمان را توسعه زیست‌بوم کارآفرینی کشور دانست و عنوان کرد: تنها راه امید به بازگشت نخبگان و استعداد‌های برتر ایرانی دانشجو یا شاغل دیگر کشورها، شکل‌گیری و توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری در کشور است.

شرایط معافیت گمرکی شرکت های دانش بنیان اعلام شد

برای شرکت های دانش بنیان بیش از 110 خدمت و تسهیلات قرار داده شده است و محمد صاحبکار رئیس امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، با اشاره به بهره مندی شرکت‌های دانش بنیان از معافیت‌ها و تسهیلات گمرکی گفت: طبق ماده ۳ قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان مصوب سال ۱۳۸۹، شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان می‌توانند از پرداخت حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض صادراتی معاف شوند.

آذر ماه، زمان برگزاری دومین دوره جایزه مصطفی

دوره دوم جشنواره مصطفی 12 آذر ماه در تالار وحدت برگزار شد و در چهار حوزه علم و فناوری نا‌نو، علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات‌، علم و فناوری زیستی و پزشکی و همه زمینه‌های علم و فناوری‌ به افراد واجد شرایط‌ جوایزی اهدا شد .

 

تامین هزینه‌های جايزه مصطفی از طریق وقف

سورنا ستاری با اشاره به این موضوع كه رئیس جمهور به این جایزه توجه دارد اظهار كرد: رئیس جمهور همواره تاكید داشتند كه این جایزه را بوسیله وقف انجام دهیم و در حال حاضر كلیه هزینه‌های آن از طریق وقف تامین می‌شود

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.