رﺋیس کل دادگستری مازندران از برخورد دستگاه قضایی با صیادان غیرمجاز آبزیان در رودخانه‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام تقوی فردرﺋیس کل دادگستری مازندران، صبح امروز از مرحله صید ماهیان مولد سفید دریای خزر دررودخانه تجن وسالن‌های تکثیرمرکز بازسازی وحفاظت ذخاﺋر ژنتتیکی شهیدرجایی ساری بازدید کردند.

حجت الاسلام تقوی فرد رﺋیس کل دادگستری مازندران در این بازدید به تلاش‌های سازنده شیلات مازندران در زمینه بازسازی ذخایر بصورت تکثیر طبیعی و مصنوعی اشاره کرد و گفت:دستگاه قضایی تمامی تلاش خود را برای کمک به توسعه پایدارصید و صیادی و برخورد با صیادان غیرمجازآبزیان دررودخانه‌های استان بعمل خواهدآورد.

وی با قدردانی از مشارکت همه جانبه مردمی در صیانت از رودخانه‌ها به عنوان سرمایه ملی در مازندران، افزود : مردم در این حوزه نقش میدانی دارند و در خط مقدم صیانت از ماهیان حفاظت شده هستند.

رﺋیس کل دادگستری مازندران گفت: هر چقدر هم مسئولان دستگاه‌های ذیربط در صیانت از این سرمایه ملی بدرستی ماموریتشان را انجام دهند، بدون مشارکت و پشتوانه مردمی چنین حمایت‌هایی بی فایده است.

حجت الاسلام تقوی فرد تاکید کرد: صیانت از انفال عمومی مانند رودخانه‌ها، دریا و دیگر عرصه‌های ملی در این استان با فرهنگ سازی به یک باور عمومی تبدیل شود.

ولی اله محمدزاده سرپرست اداره کل شیلات مازندران نیز با اشاره به برنامه شیلات استان برای توسعه پایدارصید وصیادی، بازسازی ذخایر آبزیان رایکی از اولویت‌های کاری شیلات دانست وگفت: وجود نیروی کارمتخصص و کارشناس درمرکز بازسازی شرایط رابرای تحقق برنامه‌های بازسازی باخرد جمعی فراهم خواهد کرد.

وی به نقش مهم یگان درحفاظت از رودخانه‌ها برای بازسازی ذخایراشاره کرد وافزود:شیلات مازندران تاکنون ۴۰ درصد از برنامه استحصال تخم ماهی سفید جلوتراست.

محمدزاده شیل گذاری و تکثیرطبیعی را مکمل تکثیرمصنوعی برشمرد و گفت:باتوجه به ظرفیت خوب تکثیربچه ماهی خاویاری باید تلاش کنیم علاوه برتامین نیاز‌های استان به سایراستان‌ها صادر کنیم.
انتهای پیام/آ

 برخورد دستگاه قضایی با متخلفان صید در مازندران

برچسب ها: منابع طبیعی ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.