شماری از نمایندگان مجلس افغانستان اعلام کردند که افغانستان به عنوان سنگر دفاع از واشنگتن مورد استفاده قرار می گیرد.

نمایندگان مجلس: افغانستان به سنگر دفاع واشنگتن تبدیل شده استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از نمایندگان مجلس افغانستان به اظهارت فرمانده نیروی دریایی آمریکا درباره حضور نظامیان آمریکایی در این کشور واکنش نشان داده و اعلام کردند که افغانستان به عنوان سنگر دفاع از واشنگتن مورد استفاده قرار می گیرد.

«نصرالله صادقی زاده» امروز (شنبه 11 حمل) در نشست علنی مجلس با اشاره به وضع بد امنیتی این کشور گفت: بر اساس اظهارات «رابرت مولر» به این نتیجه می رسیم که آمریکا برای تأمین منافع کشورش در افغانستان حضور دارد.

وی ادامه داد: پیمان امنیتی کابل- واشنگتن برای چه بوده و اگر برای تأمین امنیت واشنگتن این پیمان امضا شده باید درباره آن فکر دیگری کرد.

«نادرشاه بحر»، نماینده ولایت «غور» نیز از این اظهارات فرمانده آمریکایی انتقاد کرد که به باور وی افغانستان به سنگر دفاع، واشنگتن، مسکو و اسلام آباد تبدل شده است و پیمان امنیتی کابل- واشنگتن منافع آنها را تامین می کند.

«شاه گل رضایی»، نماینده ولایت غزنی در مجلس نیز از اظهارات روز گذشته «ضمیرکابلوف»، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان انتقاد کرد و افزود: وی اعتراف کرد که با طالبان نشستی داشته و در این دیدار درباره تامین امنیت سفارتخانه کشورش و اتباع روسی گفتگو کرده است.

به گفته شاه گل، تامین امنیت سفارت و اتباع کشورهای خارجی به عهده دولت افغانستان است نه گروه های مخالف و این اظهارت کابلوف نشان دهنده ارتقاء دادن طالبان به عنوان قدرت موازی با دولت است.

«کبری مصطفوی» نماینده مردم کابل در مجلس نیز از آغاز جنگ اطلاعاتی روسیه و آمریکا در افغانستان هشدار داد و یاد آور شد که اگر از این اقدام ها جلوگیری نشود خطر بزرگی افغانستان را تهدید می کند.

وی همچنین از عربستان سعودی انتقاد کرد که برای تروریست ها و گروه های تکفیری پول فراهم می کند تا افغانستان دچار جنگ و بحران کند.

به گفته مصطفوی عربستان سعودی از پول حج مسلمانان جهان در راستای اهداف سیاسی و تمویل مخالفان دولت این کشور استفاده می کند.

به نوشته ایرنا، «رابرت مولر» فرمانده نظامیان دریایی آمریکا در تازه ترین اظهارات خود از حضور نظامیان کشورش در افغانستان دفاع کرده و آن را در راستای منافع واشنگتن دانسته است.

وی گفته است که اگر نیروهای آمریکا در افغانستان نبودند این امکان برای حمله دیگری همچون 11 سپتامبر در کشورش فراهم می شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.