معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده گفت: بیش از ۷۵ درصد صنایع دستی در کشور را زنان تولید می‌کنند که نقش مهمی در اقتصاد غیر نفتی و صادرات در این حوزه را ایفا می‌کنند.

مشاغل خانگی بیش از ۲۲ درصد تولید ناخالص ملی کشوررا دراختیار دارندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، معصومه ابتکار  عصر دیروز در بازدید از بزرگترین نگارخانه شهر مشهدبا اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۴۵ درصد مشاغل ایجاده شده در کشور مربوط به بانوان بوده است افزود: بیش از ۴۵ درصد اشتغال در بخش کشاورزی کشورهم در دست بانوان است.

وی با اشاره به توسعه مشاغل زنان سرپرست خانوار و ارائه تسهیلات مناسب به این بخش تصریح کرد: برای اشتغال پایدار در بخش بانوان روستائی هم اختیارات به مدیر کل امور بانوان استانداری هر استان واگذار شده است تا تصمیمات مناسب با توجه به شرایط ونیاز استان در حوزه اشتغال بانوان گرفته شود.

معاون رئیس جمهور در حوزه زنان و خانواده همچنین با اشاره به نقش تولیدات خانگی در اقتصاد کشور گفت: برنامه‌هایی حمایتی خوبی برای بیمه زنان خانه دار انجام شده وبنا داریم کسب وکار‌های اینترنتی را به منازل برده تا بانوان بتوانند در کنار کار‌های منزل در تولید هم نقش داشته باشند ودر آمدزایی کنند.

معصومه ابتکار آموزش بانوان در حوزه‌های مختلف برای رونق اشتغال، توان افزایی بانوان، تقویت کار آفرینی در بین آنان وبهره مندی از بانوان خلاق و فناور را از مهمترین برنامه‌های اشتغال بانوان در سال جدید وبهره مندی از این قشر برای تولید کالای داخلی اعلام کرد

معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده همراه جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری خراسان رضوی از بخش‌های مختلف نگارخانه شهرمشهد واقع در میدان شهدای مشهد بازدید کرد .

در بزرگترین نگارخانه شهر مشهد بخشی از آثار هنری بانوان مشهدی درزمینه نقاشی، خط و معرق و همچنین سیر تاریخی شهر مشهد و مشاغل مختف در این شهر به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام//ا.س
 

بازدید معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده  از بزرگترین نگارخانه شهر مشهد

برچسب ها: اشتغال ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.