گردشگران روز طبیعت کیسه مخصوص جمع آوری زباله را همراه خود برده و در پایان روز زباله‌های تولیدی را به ایستگاه ههای مستقر یا واحد‌های سیار تحویل دهند.

ابراهیمی مدیرکل محیط زیست مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  با بیان اینکه سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن زباله در استان تولید می‌شود گفت: با ورود گردشگران و با اضافه شدن زباله به یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن در استان می‌رسد.

وی افزود:اگر این روند در استان ادامه پیدا کند در آینده منابع آبی، جنگل و خاکی، تخریب و محیط زیست از بین می‌رود.

مدیرکل محیط زیست مازندران بر جلوگیری از شکار ، صید و حمل هرگونه سلاح، تبر، اره و تور صیادی در حیات وحش استان تاکید کرد.

ابراهیمی بر رعایت توصیه‌های زیست محیطی، بهداشتی و بهره گیری از آموزه‌های دینی را در حفاظت از سرمایه‌های طبیعی در استان اشاره کرد وگفت:منابع طبیعی اثرات قابل توجهی در محیط انسانی تاثیرگذارتر خواهد بود.

وی افزود: مسافران تاحد امکان غذا‌های آماده که نیازمند پخت مجدد نیست به همراه داشته و در صورت نیاز به آتش حد امکان از ذغال آماده استفاده کنند.

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت:: گردشگران کیسه مخصوص جمع آوری زباله را همراه خود برده و در پایان روز زباله‌های تولیدی را به ایستگاه ههای مستقر یا واحد‌های سیار تحویل دهند و زباله‌های خود را در جنگل، ساحل دریا، در کنار چشمه‌ها آب، دره‌ها و مناطق کوهستانی رهانکنند.

ابراهیمی با اشاره اینکه از شکستن هرگونه سرشاخه درختان جلوگیری به عمل آورند حتماً خاکستر آتش را نیز با آب و خاک خاموش کنند، افزود: از روشن کردن آتش در کنار درختان خودداری کنند که در این شرایط، بهترین کار همراه داشتن گاز پیک نیک است.

انتهای پیام / آ

حفظ طبیعت با جمه آوری زباله  در جنگل 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.