مسئولان مرکز عدلی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر افغانستان اعلام کرد که بعد از این، دولت کابل می تواند مواد مخدر کشف شده توسط نهادهای دولتی را به فروش برساند.

فروش قانونی مواد مخدر توسط دولت افغانستان!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان مرکز عدلی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر افغانستان اعلام کرد که بعد از این، دولت کابل می تواند مواد مخدر کشف شده توسط نهادهای دولتی را به فروش برساند.

احمد خالد موحد، سخنگوی مرکز عدلی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر گفت: دولت افغانستان می‌تواند مواد مخدر ضبط شده را به شرکت‌ها و کشورهایی که جواز خرید مواد مخدر را داشته و برای تولید صنعتی خود از آن استفاده کنند به فروش برساند.

وی افزود: انواع مواد مخدر و مشروبات الکلی کشف‌شده در افغانستان به ۲۵ تن می‌رسد که بیشتر این مواد، شامل تریاک و حشیش است.

به گفته وی، در سال ۱۳۹۶ خورشیدی ۱۸۹۱ کیلو هروئین، ۱۰ هزار و ۶۰۰ کلیو مورفین و بیش از ۲.۴ تن تریاک توسط این مرکز کشف شده است.

به نوشته ودصم، سخنگوی مرکز عدلی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر گفت: تاکنون مشخص نیست که دولت چه مقدار از این فروش درآمد خواهد داشت، ولی تمام درآمد حاصل به وزارت مالیه/ دارایی افغانستان منتقل می‌شود که دولت با توجه به نیازمندی اش این بودجه را مصرف می کند.

قابل ذکر است که بر اساس گزارش ها، تولید مواد مخدر افغانستان در سال گذشته میلادی ۸۷ درصد افزایش یافته و مقدار مواد مخدر تولید شده افغانستان به صورت تخمینی به ۹ هزار تن رسیده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.