مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از مردم خواست "ماهی قرمز" را در آب‌های آزاد رها نکنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ پگاه رستمی  مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اظهار کرد: رها کردن ماهی‌های قرمز در رودخانه‌ها، سراب‌ها، تالاب‌ها و آب های آزاد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که این کار می تواند هم برای محیط زیست و هم برای آبزیانی که در آب های آزاد هستند، خطرناک باشد.

رستمی ادامه داد: رها کردن ماهی‌های قرمز در آب‌های آزاد با توجه به اینکه این ماهی‌ها ممکن است ویروس داشته باشند و این ویروس را به سایر گونه‌های آبزی منتقل کنند و باعث بیماری و مرگ آنها شوند، خطرناک است.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه زیستگاه اصلی ماهی‌های قرمز آب‌های آزاد شرق آسیا از جمله چین و ژاپن است، یادآور شد: گونه ماهی‌ قرمز نوعی گونه غیربومی و مهاجم برای محیط زیست به حساب می‌آید که رها کردن آن در اکوسیستم سایر آبزیان می تواند برای آنها مشکلاتی را در پی داشته باشد.

رستمی گفت: بهترین محل برای رها کردن ماهی‌های قرمز استخرها و حوضچه‌های داخل پارک‌ها و محیط‌‌های بسته است.

انتهای پیام/ز

زیستگاه اصلی ماهی‌های قرمز آب‌های آزاد شرق آسیا از جمله چین و ژاپن است

 

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.