تیم امنیت ملی آمریکا برای تصمیم‌گیری درباره خروج نیرو‌های این کشور از سوریه طبق سخنرانی دونالد ترامپ در اوهایو تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشنال، تنها چند روز پس از اینکه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد نظامیان این کشور به زودی از سوریه خارج می‌شوند گروه امنیت ملی ترامپ روز سه شنبه برای تصمیم گیری درباره گزینه‌های واشنگتن در برابر تنش‌های سوریه و شکست داعش تشکیل جلسه می‌دهد.

این جلسه در حالی تشکیل می‌شود که یک سرباز آمریکایی و یک سرباز انگلیسی پنجشنبه گذشته در شهر منبج در شمال سوریه کشته شدند. تقریباً دو هزار نیروی آمریکایی در این شهر مستقر هستند. خبرگزاری آمریکایی «سی ان ان» درباره مرگ این دو سرباز اعلام کرد: آن‌ها برای کشتن یا بازداشت یکی از اعضای گروه تروریستی داعش مأمور شده بودند.

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با «نشنال» گفت: خروج نظامیان آمریکایی از سوریه به شکست گروه تروریستی داعش بستگی دارد. این مقام آمریکایی درباره تغییر احتمالی برنامه ترامپ برای خروج سریع از سوریه اظهارنظری نکرد، اما گفت: این موضوع کاملاً به شکست داعش بستگی دارد.

این مقام آگاه تاکید کرد: «رئیس جمهور به وضوح اعلام کرد ما در سوریه هستیم تا داعش را شکست دهیم و این اولویت نخست ما است».

وزارت دفاع آمریکا ماه گذشته هشدار داد کمپین نظامی ترکیه علیه نیرو‌های کُرد تحت حمایت آمریکا در عفرین ممکن است بر روند شکست داعش تاثیر سوء داشته باشد.

سخنگوی این وزارت خانه گفت: «ما به شدت نگران تاثیر این درگیری‌ها بر تلاش هایمان برای شکست داعش هستیم و  پایان این خصومت‌ها پیش از اینکه داعش فرصتی برای تشکیل گروه پیدا کند را خواستاریم».

«توبیاس شنیدر» یک محقق در موسسه سیاست عمومی جهانی در برلین در مصاحبه با نشنال گفت: از لحاظ لجستیکی «ردپای ارتش آمریکا در سوریه پر رنگ نخواهد بود و احتمالاً در مدت زمان کوتاهی پایان می‌یابد». به گفته این محقق حضور نیرو‌های آمریکا در سوریه به شمال شرقی این کشور محدود است و ماموریت تعریف شده آن‌ها حفاظت از نیرو‌های نیابتی خود و شکست داعش است. البته عقب نشینی آمریکا از لحاظ ژئوپولیتیکی و نظامی تاثیر بسیار مهمی بر نیرو‌های آموزش دیده آمریکا برای مبارزه با گروه تروریستی داعش (نیرو‌های دموکراتیک سوریه) دارد. همچنین این عقب نشینی کمکی به «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، ایران و روسیه خواهد بود.

از نظر شنیدر «خروج ناگهانی نیرو‌های آمریکایی از سوریه واکنش‌هایی را در شمال شرقی این کشور ایجاد خواهد کرد که در نهایت به انحلال ائتلاف سیاسی و نظامی آمریکا که در چهار سال گذشته برای ساخت آن تلاش کرده می‌انجامد».

با اینکه «لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی و سران منطقه‌ای از جمله «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان درباره عواقب خروج آمریکا از سوریه هشدار داده اند ماموریت آمریکا در این کشور جنگ زده اهداف روشنی ندارد.

انتهای پیام/

تیم امنیت ملی آمریکا برای تصمیم‌گیری درباره خروج نیرو‌های این کشور از سوریه تشکیل جلسه می‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار