عضو کمیسیون صنایع گفت: باید از وزارتخانه‌هایی که ارتباط مستقیم با تولید ملی دارند، حمایت کنیم زیرا در صورت بروز چالش در مدیریت آنها تولید زیان خواهد دید.

باید از وزارتخانه‌هایی که ارتباط مستقیم با تولید ملی دارند حمایت کنیمسیدمهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن تاکید و استقبال از نامگذاری سال ۹۷ با عنوان حمایت از تولید ملی، گفت: اگر بتوانیم در مسیری گام برداریم تا از کالای خارجی بی‌نیاز شده و به خودکفایی برسیم، بسیاری از تهدید‌ها نسبت به کشورمان بی‌اثر خواهد شد.

وی با تاکید براینکه براین اساس باید از وزارتخانه‌هایی که ارتباط مستقیم با تولید ملی دارند حمایت کنیم، افزود: وزاتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی ارتباط مستقیمی با تولید دارند و در صورت بروز چالش در مدیریت آنها مطمئنا تولید زیان خواهد دید.

مقدسی با یادآوری ادغام وزارتخانه‌ها در دولت گذشته گفت: این ادغام موجب شد تا مدتی وزارتخانه جدید با چالش رو به رو شود اما اکنون از یک انسجام برخوردار است و باید اجازه دهیم تا این انسجام به قوت خود باقی بماند.

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به اینکه امروزه حرکت بیشتر کشور‌های توسعه یافته به نوعی است که وزارتخانه‌های اقتصادی منسجمی دارند، گفت: در شرایطی که باید سال جدید را با رویکرد حمایت از تولید ملی مدیریت کنیم، ایجاد وزارتخانه‌های جدید به غیر از هزینه هیچ منفعتی ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکی از جدی‌ترین راه‌های رسیدن به تقویت تولید ملی را ارتقای بخش خصوصی دانست و اظهار کرد: اینکه تعداد وزارتخانه‌ها را افزایش داده و دولت را بزرگ کنیم، هیچ منفعتی ندارد.

مقدسی با تاکید براینکه بیشتر کشور‌های دنیا وزارتخانه‌های صنعتی و اقتصادی جدا ندارند، بیان کرد: کشور ژاپن با ۱۲۵ میلیون جمعیت ۱۱ وزارتخانه و ۳۵۰ هزار کارمند دارد در حالی که کشور ما با ۸۰ میلیون جمعیت ۱۷ وزارتخانه و حدود سه میلیون کارمند دارد، دراین شرایط می‌بینیم که ژاپن وابستگی ناچیز به جهان و بخش خصوصی کارآمدی دارد در حالی که کشور ما همچنان اسیر اقتصاد دولتی است و بازهم به دنبال افزودن وزارتخانه جدید هستیم.

وی هماهنگی بین صنعت، معدن و بازرگانی را یک اصلی مهم در تقویت تولید ملی دانست و تاکید کرد: در صورت تفکیک بخش بازرگانی از صنعت و معدن، مشکلات اساسی در تولید را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار