رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: پژوهش در دانشگاه‌ها زیر سایه آموزش قرار گرفته است.

پژوهش در دانشگاه‌ها زیر سایه آموزش قرار گرفته استعلی خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: امروز آموزش‌عالی به گونه‌ای است که در چندسال گذشته هم به سمت ارتقای کیفیت آموزش عالی در حال حرکت بوده است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر مشکلات بودجه ای را در دانشگاه ها را مهم و حیاتی خواند و اظهار کرد: متاسفانه  سال گذشته از نظر بودجه ای سال دشواری برای ما و دانشگاه بود و در چند سال اخیر متاسفانه تخصیص بودجه به خوبی صورت نگرفته است.

خاکی صدیق گفت: به نظر من دانشگاه ها باید منابع درآمدی بیشتری داشته باشند، ین سیاست گذاری کلان دولتی است و برای اینکه به یک نتیجه مطلوب و درستی برسیم باید ابزاری از نظر زیرساختی برای دانشگاه ها در زمینه اختصاص بودجه فراهم شود.

وی بیان کرد: تمام برنامه های دانشگاه ها براساس تخصیص بودجه صورت می گیرد و وقتی بودجه اختصاص پیدا نمی کند ما با مشکلات بزرگی روبرو می شویم.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر اظهار کرد: در بخش پژوهش در تجهیزات مشکلاتی داریم اما بخشی از این مشکلات را توانسته ایم با درآمدهای پژوهشی دانشگاه بر طرف و بخشی از آزمایشگاه ها را از این درآمدهای اختصاصی تجهیز کنیم.

خاکی صدیق ادامه داد: پژوهش در دانشگاه‌ها زیر سایه آموزش قرار گرفته و با وجود تلاش‌هایی که در سال‌های اخیر انجام شده است اما در حوزه پژوهش با دانشگاه‌های طراز اول فاصله داریم و باید تلاش‌های خود را نسبت به گذشته افزایش دهیم.

وی در خصوص بین المللی سازی شدن دانشگاه ها اعنوان کرد: باید رشته های فعلی را باجدیت دنبال کنیم همچنین رشته‌هایی که می تواند تراز بین المللی را در دانشگاه بالا ببرد،  در درون دانشگاه ایجاد کنیم.

خاکی صدیق ادامه داد: ادامه کار در دانشگاه مستلزم تغییر در رویکرد در دانشگاه است و این امر هم با بین المللی سازی صورت می گیرد باید ارتقا در دانشگاه اصلاح و درجهت بین المللی سازی انجام شود.

وی ادامه داد: امروز موضوع اصلی که آموزش عالی به آن توجه دارد ارتقا بین المللی سازی دانشگاه ها است که با وجود فراز و نشیب ها در این سال ها  توانستیم در این زمینه خوب عمل کنیم و همچنان این روند در حال تداوم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار