برداشت شن و ماسه از بستر حریم رودخانه های مازندران در ایام طرح تکثیر ماهیان ممنوع اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام محمد علی تقوی فرد رییس کل دادگستری مازندران در بازدید از طرح تکثیر ماهیان استخوانی در استان گفت: دستگاه قضایی تمامی تلاش خود را برای کمک به توسعه پایدارتکثیر، صید و صیادی و برخورد با صیادان غیرمجازآبزیان دررودخانه‌ های استان بعمل خواهد آورد.

وی افزود: دستگاه قضایی استان کما فی السابق همیشه در این امر پیش قدم بوده و با جدیت از این طرح حمایت می کند زیرا این طرحها و فعالیتها به صلاح جامعه و عموم مردم می باشد.

حجت الاسلام تقوی فرد گفت: طرح تکثیر ماهیان به صورت طبیعی یکی از طرح های بسیار خوب اداره کل شیلات مازندران بوده که نیازمند همکاری دیگر ارگانهای مرتبط استان است.

رییس کل دادگستری مازندران افزود: مردم نقش مهم و میدانی در این موضوع می توانند داشته باشند، زیرا با حضورمردم می توان جلوی بیشترین تخلف را در این امر گرفت واین موضوع باید به عنوان یک فرهنگ در بین مردم و صیادان انجام بپذیرد.

وی گفت: هر چقدر هم مسئولان دستگاه‌های ذیربط در صیانت از این سرمایه ملی بدرستی ماموریتشان را انجام دهند، بدون مشارکت و پشتوانه مردمی چنین حمایت ‌هایی بی فایده است.

حجت الاسلام تقوی فرد افزود: صیانت از انفال عمومی مانند رودخانه‌ها، دریا و دیگر عرصه‌ های ملی در این استان باید با فرهنگ سازی به یک باور عمومی تبدیل شود.

رﺋیس کل دادگستری مازندران گفت: دراین خصوص دستگاه قضایی استان حمایت ویژه ای از این طرح به عنوان یک سرمایه ملی و بیت المال داشته و همچنین نیز دستورات لازم را به دادستان های استان ابلاغ نموده است تا با کسانی که با برداشت شن و ماسه ازحریم رودخانه باعث از بین بردن این سرمایه ملی می شوند به شدت برخورد قانونی شود.

انتهای پیام/ م

برخورد با برداشت کنندگان شن و ماسه از رودخانه های مازندران

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.