مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در ایام نوروز امسال ٨٠ برنامه فرهنگی و هنری در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا شد

نوروز امسال ٨٠ برنامه فرهنگی و هنری در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،   حمیده ماحوزی صبح چهارشنبه اظهار داشت: ایام نوروز فرصت مناسبی برای ترویج و توسعه نشاط در سطح جامعه است و باید با برنامه‌ریزی مناسب از این فرصت به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به برگزاری ٨٠ برنامه فرهنگی و هنری ویژه نوروز در استان بوشهر خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این برنامه‌ها ایجاد فضایی شاد و مفرح برای مردم استان و مهمانان و مسافران نوروزی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به مسابقه کتابخوانی و اهدای کتاب، اجرای تئاتر خیابانی و اکران فیلم، برگزاری جنگ شادی، کنسرت موسیقی سنتی بوشهر، مسابقات فرهنگی و هنری و بازی‌های محلی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش شد تا آئین‌ها و سنت‌های بومی و محلی مناطق مختلف استان بوشهر برای مسافران نوروزی معرفی شود، افزود: بهترین فرصت برای معرفی این فرهنگ‌ها ایام نوروز است که افراد از نقاط مختلف کشور به استان می‌آیند.

ماحوزی با اشاره به تعامل مطلوب دستگاه‌های دولتی، انجمن‌ها و موسسات در اجرای این برنامه‌ها اضافه کرد: اهدای کتاب به مهمانان در کمپ‌های نوروزی یکی از برنامه‌های مهم در این ایام بود.

وی گفت: در کنار برنامه‌های فرهنگی و هنری خود اقدام به توزیع کتاب در زمینه‌های تاریخی، کودک و نوجوان، اجتماعی، مذهبی و عمومی از نویسندگان استان کردیم که مورد استقبال مسافران قرار گرفت.

انتهای پیام/م

٨٠ برنامه فرهنگی و هنری ویژه نوروز در استان بوشهر اجرا شد

برچسب ها: نوروز ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.