رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ۶۱ هزار ماموریت امدادی اورژانس فارس و فعالیت شبانه روزی خدمات بهداشت و درمان در ایام نوروز خبر داد.

۶۱ هزار ماموریت امدادی اورژانس فارس در ایام نوروز/ انجام ۹۹۳۳ عمل جراحی در مراکز درمانی فارسعلی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ افزود: در تعطیلات نوروزی، مراکز درمانی فارس، پذیرای بیش از ۶۷۱ هزار مراجعه کننده بودند که بیش از ۱۶ هزار بیمار در مراکز درمانی بستری شده و بیش از ۶۵۱ هزار نفر نیز به صورت سرپایی خدمات لازم را دریافت کرده و مداوا شده اند.

وی انجام سه هزار و ۹۳۰ عمل جراحی در مراکز درمانی استان را نمود گویای آمادگی پزشکان و تیم‌های درمانی برای خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی عنوان کرد و ادامه داد: در این ایام، متوسط روزانه تعداد پزشکان حاضر در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه، پانصد پزشک و متوسط روزانه تعداد متخصصان مقیم نیز ۶۴۳ پزشک متخصص بوده است.

بهادر همچنین با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده برای تامین سلامت و امنیت دارویی مردم و مسافران نوروزی، از انجام بیش از ۶۱۱ بازدید نظارتی در استان از داروخانه‌ها و همچنین بازدید‌های انجام شده از صنایع غذایی خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با معرفی خدمات مرکز پایش مراقبت‌های درمانی فارس، به عنوان مرکزی فعال در تمام ایام سال و ساعات شبانه روز برای پاسخگویی به مردم در زمینه فرآیند‌ها و خدمات درمانی، اضافه کرد: بر اساس آمار‌های موجود، ایام نوروز در این مرکز، بیش از ۱۱ هزار تماس تلفنی برقرار شده که بخشی از آن، شامل پرسش‌های مردمی بوده و بخشی نیز برای پیگیری خدمات رسانی به مردم انجام شده است.

بهادر ادامه داد: بر اساس آمار‌های اورژانس فارس نیز از مجموع دو هزار و ۱۱۷ ماموریت مربوط به سوانح ترافیکی، سه هزار و ۴۰۱ هموطن مصدوم شده و به آنان ارایه خدمت شده است.

وی همچنین از ۱۰ سورتی پرواز بالگرد‌های اورژانس هوایی فارس خبر داد که ۶۱ مورد آن، پرواز بالگرد اورژانس هوایی شیراز و مابقی نیز مربوط به جهرم و لار بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آمار امیدوارکننده کاهش مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن خبر داد که امسال علاوه بر اینکه موردی از فوتی نداشته است، از ۶۴۱ نفر در سال گذشته، به ۱۶ نفر رسیده است.

بهادر تصریح کرد: در کنار خدمات درمانی، بخش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز کار خود را برای تامین سلامت مردم و مسافران نوروزی، از روز‌های پایانی اسفند آغاز کردند و تنها در روز‌های بیست و هشتم اسفند تا سیزدهم فروردین، بیش از ۴۶ هزار بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن و سامانه‌های آبرسانی، اماکن بین راهی و دیگر مراکز مرتبط با سلامت مردم، انجام گرفته است که قریب به ۱۳ تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی نیز در این بازدید‌ها شناسایی و معدوم شد.
انتهای پیام/ر

معدوم سازی ۱۳ تن مواد غذایی فاسد در تعطیلات نورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار