رئیس مجلس شورای اسلامی حل مسائل اقتصادی کشور را در گرو حمایت از محورهای اصلی تولید و صادرات کالای ایرانی دانست.

حل مسائل اقتصادی کشور در گرو حمایت از تولید استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید حل مسائل اقتصادی کشور و اشتغال را در گرو حمایت از محورهای اصلی تولید و ایجاد تسهیلات برای سرمایه گزاران در بخش های کشاورزی ، دامی و صنعتی و صادرات کالای ایرانی دانست.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی دارای پیچیدگی های زیادی است و اصلاحات این عرصه باید به مرور انجام شود، گفت: حوزه صادرات خصوصا بخش صادرات غیرنفتی یکی از مسائل اقتصادی است که باید تقویت شود.

لاریجانی ضمن تاکید بر اینکه خوشبختانه عملکرد جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل منطقه ای خوب بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه مسائل عراق و مبارزه با تروریسم نقش کشورمان برجسته بوده است،همچنین وضعیت کشور سوریه نیز رو به بهبود است و نگرانی های گذشته مبنی بر وجود تروریسم برطرف شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی وجود 65 هزار طرح نیمه تمام ملی و استانی را از جمله مشکلات اقتصادی کشور برشمرد و گفت: اتمام این طرح ها نیازمند ششصد هزار میلیارد تومان است که برای حل آن سازمانی را ایجاد کردیم تا این پروژه ها را واگذار کند .

وی تصریح کرد: امروزه در یمن مشکلاتی از جمله محاصره جدی مردم این کشور مطرح است؛در این بین تلاش کشورمان این است که این مشکلات از طریق راه حل سیاسی برطرف شود ؛از این رو جمهوری اسلامی ایران طرح معقولی را ارائه کرده که می تواند موجب وفاق شود و زمینه گفت وگو را فراهم کند.

رئیس مجلس توجه به حقوق بازنشستگان و اختصاص ماهانه سه هزار میلیارد تومان برای تعدیل حقوق این قشر را از مهمترین اقدامات انجام شده در بودجه 97 ذکر کرد و گفت: به این ترتیب انتظار می رود مشکل حقوق بازنشستگان در مدت سه سال حل و فصل شود .

وی تعیین محل صرف یارانه ها برای بهداشت تولید و پرداخت مستقیم به مردم را نیز از دیگر ویژگی های بودجه امسال عنوان کرد.

لاریجانی از اختصاص 26 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای سرمایه گذاری ، تعیین محل درآمد، پرداخت مشوق های صادراتی و اختصاص دوازده هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در اطراف روستاها را از دیگر ویژگی های بودجه امسال عنوان کرد.

رئیس مجلس پرسنل زیاد دولت و وابستگی به اقتصاد نفت را دو مشکل کهنه کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد: ساز و کار در نظر گرفته شده در بودجه بتواند بخشی از مشکلات کشور را حل کند .

انتهای پیام/ش

دیدار رئیس مجلس با آیت الله سبحانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
arman
۰۴:۰۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
باید ابتدا جلوی قاچاق کالا گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
با دلار 5000 تومانی و کاهش ارزش پول ملی و اقتصاد مریض چه باید کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
درسال گذشته قرارشد سودسپرده های بانکی یک رقمی بشه!!بهتره دولت این کاررابعد ازرونق اقتصادی انجام بده؟؟!!الآن مردم باکدام رونق می تولنند هزینه های زندگی شان رابپردازند،،؟باکم شدن سود بانکی ،مردم نمی تونندهزینه های زندگی راتأمین کنند وجدا دچارمشکل میشوند؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
چرااینقدردیر به فکرافتادید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
درود بر دکتر لاریجانی
آخرین اخبار