رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه ایران زنجیرهای وابستگی به بیگانگان اقتصادی را از هم گسیسته است، گفت: وابستگی به بیگانگان در حوزه اقتصادی و صنعتی باید از بین برود.

راه پیشرفت برای ایران باز است/ پدیده‌ای مانند دانشگاه آزاد در دنیا بی‌سابقه استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد که در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه روبات و روبوکاپ کار جدیدی است، گفت: فعالیت در این حوزه نشان از این دارد که ایران راه پیشرفت را پیدا کرده است و این راه برای او باز است.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد همانند انقلاب اسلامی حرکتی نو بوده است، بیان کرد: پدیده‌ای مانند دانشگاه آزاد اسلامی در دنیا بی‌سابقه است و کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که توانسته باشد بدون اتکا به بودجه دولتی آموزش عالی در دورترین شهرستان‌ها و دهستان‌های خود گسترش دهد.

ولایتی در رابطه به افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد، گفت: در روزهای آخر سال 96 بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد 10 درصد افزایش یافت و در همین راستا پژوهش‌ها هم باید کارایی بیشتری داشته باشند تا به تکنولوژی و تولید منجر شوند.

وی با اشاره به اینکه ایران زنجیرهای وابستگی به بیگانگان اقتصادی را از هم گسیسته است، اظهار کرد: وابستگی به بیگانگان در حوزه اقتصادی و صنعتی باید از بین برود؛ امروز ایران در حوزه دفاعی یکی از کشورهای بدون رقیب است و این نشان از عزم راسخی است که در حوزه دفاعی وجود داشته و حکایت از آن دارد که جوانان ما از استبداد بیزار شده‌‌اند.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ایران از سال‌های دور به عنوان مرکز علم و فناوری در جهان بوده است، اظهار کرد: زمانی که هیچ کشوری در دنیا دانشگاه نداشت، جندی شاپور در ایران تاسیس شد و این استعداد ایرانی است که هزار سال پرچم‌دار تمدن در دنیا بوده است.

احیاء دوباره تمدن اسلامی

ولایتی ادامه داد: امروز بعد از آنکه زنجیرهای استبداد و استعمار از پای مردم باز شده است، تمدن اسلامی مجددا احیاء شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد امروز به کمک روستای غیرتمند می‌خواهد حرف اول در کشور را بزند، اظهار کرد: این به معنای قطع ارتباط دانشگاه آزاد با دیگر دانشگاه‌ها نیست بلکه در سال جدید این ارتباط منسجم‌تر خواهد شد، درست است که ما به بودجه دولتی وابسته نیستیم اما همیشه در خدمت دولت و نظام حرکت می‌کنیم.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: نخبگان ما باید پناهگاهی داشته باشند و تلاش ما جهت جذب نخبگان است.

دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال جذب نخبگان

 ولایتی با بیان اینکه آینده کشور به دست نخبگان جوان ساخته می‌شود، گفت: آینده دانشگاه آزاد را نخبگان می‌سازند، نخبگانی که در گذشته به دلیل گذراندن زندگی مجبور به خروج از کشور می‌شدند امروز در دانشگاه آزاد جذب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جدید استاندارد دانشگاه آزاد ارتقاء خواهد یافت و به جایی خواهیم رسید که مدرک دانشگاه آزاد افتخاری برای همه باشد؛ امروز به کمک مدیریت دکتر رهبر عزم راسخی در دانشگاه ایجاد شده تا دانشگاه از ظرفیت‌های خود استفاده کند و در این راستا دست ما باز است زیرا بودجه خود را از مردم دریافت می‌کنیم.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با هزینه دانشگاه آزاد در مناطق محروم، بیان کرد: جایی که محرومیت بسیار وجود داشته باشد و دانشجویی نتواند هزینه تحصیل را پرداخت کند نباید شهریه را افزایش دهیم.

ولایتی تصریح کرد: یکی از نواقص آموزشی در کشور ما بحث علوم انسانی است؛ باید تلاش کنیم تا آنچه شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه علوم انسانی است را در کشور پیاده کنیم و دانشگاه آزاد هم قدم‌های موثری در شان علوم انسانی بر خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.